یادواره شهدای منطقه جاورده و دشت‌آزادی از توابع شهرستان کهگیلویه برگزار شد

یادواره پایگاهی شهدای منطقه جاورده و دشت آزادی از توابع بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

 سرهنگ سید حمزه محقق ابتدا ضمن تشکر از برگزار کنندگان این یادواره اظهار کرد: امروزه یاد و خاطره شهدا را زنده کردن کمتر از شهادت نیست و برگزاری یادواره ها باعث می شود که رشادت ها و جانفشانی های شهدا برای نسل جدید باز گو شود تا شهدا برای نسلها شناخته شود.

در ادامه حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی گفت: حقیقتا شهدا زنده های جاویدان هستند که لحظه به لحظه ی زندگی ما را مشاهده می کنند و انتظار آنها از ما این است که راه آنها را با اخلاص ادامه دهیم و از آرمان های انقلاب اسلامی محافظت کنیم.

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: در طول تاریخ بشریت تمام تلاش کسانیکه در تحت ولایت شیطان بودند این بود که از ساحت مقدس ولایت معصومین و حجت های خدا قداست زدایی کنند در همه عصرها  این تقابل ها این هنر شیطانی اهل ولایت شیطان است یک روز در زمان پیامبر اکرم (ص) و اوج این هنر شیطانی را در زمان ولایت  مولا علی علیه السلام در سقیفه بنی ساعده می بینیم و در زمان امام حسن مجتبی علیه السلام و نهایت تلاش این حزب شیطانی در زمان امام حسین(ع) بود که ابتدا از ساحت مقدس سید الشهدا قداست زدایی کردند و جالب است بدانیم در روز عاشورا این دو ولایت خیلی روشن متجلی می شود ولایت الله در وجود مقدس امام حسین علیه السلام و ولایت شیطان در یزید و شمر و عبیدلله زیادمتجلی می شود.

وی افزود: در گروه شیطان عده ای  نماز خوان و روزه گیر و اهل حج و حافظ قرآن و حتی اهل نماز شب به قصد قربت آمدند حجت خدا را شهید کردند مشکل عمده این گروه فقط این بود که با ولایت تنظیم نبودند ولایت باور و ولایت یاور نبودند و تا قیام قیامت ملعون شدند و حقیقتا عبادت بی ولایت هیچ فایده ای برای انسان ندارد؛ اما در صف ولایت الله اصحاب سید الشهدا هستند هم اهل نماز و روزه و زکات و حج و قرآن و نماز شب هستند اما همه اینها در ذیل ولایت پذیری ارزش پیدا می کند.

صلواتی با بیان اینکه امروز پیام شهیدان درس ولایت مداری است خاطرنشان کرد: ولایت الله و ولایت پیامبر و ائمه هدی و ولایت امام عصر عج  متجلی است در وجود مبارک رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی و ولایت شیطان متجلی است در سران استکبار جهانی راس همه آمریکا این شیطان بزرگ و طاغوت اکبر و رسالت مردم و همه عزیزان این است که با الگو پذیری از شهیدان در صف ولایت حجت خدا باشیم که ان شاءالله در قیامت با شفاعت شهیدان با انبیاء و اولیاء الهی محشور می شویم.

سرهنگ روستاد یادگار و فرمانده زمان جنگ تحمیلی نیز در این یادواره گفت: شهدا نماد قدرت اخلاص و صداقت بودند هر گاه اسمی از مردانگی می شود این شهدا بودند که حرف اول را می زدند.

وی از نقش شهدا و جانبازان و نیروهای اعزامی از چاروسا در جنگ تحمیلی  گفت و بیان کرد: حقیقتا نیروهای اعزامی از چاروسا بادلاوری های خود نقش زیادی در پیروزی های زمان جنگ  در گردانهایی که فرماندهی کردم داشته اند.

به گزارش ایسنا،یادگار هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: شهدای زنده ۸ سال دفاع مقدس از نیروهای چاروسا چاروسا و دهستان جاورده هستند که تا پای جان جنگیدند و دلیرانه به جنگ با دشمن بعثی تا مرز شهادت رفتند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400061813438
  • خبرنگار : 50224