در بیانیه ای مطرح شد؛

نقش تعیین کننده یوم الله ۱۷ شهریور در روند پیروزی انقلاب اسلامی

حماسه ماندگار ملت شریف ایران در یوم‌الله بزرگ و تاریخ‌ساز هفدهم شهریور و نقش تعیین‌کننده این روز در روند پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ برای هماره تاریخ در یادها و خاطره‌ها به یادگار خواهد ماند و هرگز فراموش نخواهد شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت سالروز قیام ۱۷ شهریور پیام صادر کرد.

در این پیام آمده است:

یوم‌الله هفدهم شهریور یکی از روزهای بزرگ و پرافتخار تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که به عنوان سندی متقن و حجتی استوار بر طبع بلند ولایتمداری، آزادی‌خواهی و شهادت‌طلبی ملت مسلمان و مبارز ایران در راه استکبارستیزی و جهاد علیه ظلم و ستم در صحیفه انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است.

حادثه خونین هفدهم شهریور اگرچه جمعه سیاه نام گرفته، اما با ایجاد یک موج قوی‌ و سهمگین از خون پاک شهدا، هیمنه رژیم ستم‌شاهی و تا بن دندان مسلح پهلوی را در هم شکست و اریکه‌ قدرت طاغوتیان را نابود کرد. این روز بزرگ و مانا به لطف الهی، تدبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و همت والای ملت سرافراز ایران مسیر انقلاب توفنده‌ و شکوهمند اسلامی ملت ایران را هموار ساخت و گام بلندی در مسیر تحقق شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود.

در هفدهم شهریور ماه سال ۱۳۵۷ مردم غیور، انقلابی و خسته از ظلم و فساد رژیم مستبد و خودفروخته پهلوی به خیابان آمدند و در میدان ژاله تهران و برخی از شهرهای ایران حماسه‌ای از جنس غیرت و شجاعت رقم زدند. در این روز بزرگ ملت مبارز ایران با تاسی به نهضت عاشورا و شعار «هیهات منا الذله» وارد میدان مبارزه با ظلم و استبداد شدند و حسین وار با نثار خون پاک خویش، نام خود را به عنوان سربازان انقلاب اسلامی و پیشگامان و پیشتازان فجرآفرین بر تارک تاریخ پرافتخار این مرز و بوم به ثبت رساندند و یکبار دیگر بشارت الهی پیروزی خون بر شمشیر را تجسم عینی بخشیدند.

بی‌شک حماسه ماندگار ملت شریف ایران در یوم‌الله بزرگ و تاریخ‌ساز هفدهم شهریور و نقش تعیین‌کننده این روز در روند پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ برای هماره تاریخ در یادها و خاطره‌ها به یادگار خواهد ماند و هرگز فراموش نخواهد شد.

معمار کبیر انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های خویش همواره قیام مردمی و خونین هفدهم شهریور را در زمره ایام‌الله برشمردند، زیرا این روز بزرگ پس از گذشت ۱۵ سال از قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، اثرات شگرف و راه‌گشایی در روند پیروزی نهضت اسلامی ملت آزاده ایران پدید آورد و فریاد اسلام‌خواهی و عدالت‌طلبی ‌ایرانیان خسته از مکر و نیرنگ طاغوتیان و استبدادگران را به گوش جهانیان رساند و رژیم دین‌ستیز و مردم‌کش پهلوی و حامیان استکباری آن را رسوا ساخت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با تجلیل از مقام والای شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای مظلوم یوم‌الله هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ و تاکید بر اهمیت بزرگداشت ایام‌الله انقلاب اسلامی و مناسبت‌های ملی و مذهبی، از محققان، پژوهشگران، نویسندگان، خطبا و گویندگان دعوت می‎نماید تا با تحقیق و تدقیق در رخدادهای تاریخ انقلاب اسلامی و تبیین اندیشه الهی امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری، ضمن انتقال فرهنگ اسلامی و انقلابی به نسل جوان، زمینه‌های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در مسیر ایجاد تمدن اسلامی را فراهم آورند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400061712721
  • خبرنگار :