کشاورزان نهاوندی مانع رسیدن آب به باغات پایین دست نشوند

 رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: کشاورزان نهاوند با مدیریت مصرف آب مانع خسارت به باغات پایین‌دست شوند.

کریم باباعلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به کاهش دمای هوا و کم شدن نیاز باغات به آب، از آن دسته کشاورزانی که نزدیک به منابع آبی قرار دارند انتظار می‌رود که همانند گذشته آب را با باغداران پائین‌دست تقسیم و مانع از ایجاد خسارت به آنان شوند.

وی تصریح کرد: کاهش بارندگی‌ها در سال گذشته و اوایل سال‌جاری باعث اُفت شدید منابع آبی و خروجی رودخانه گاماسیاب شد و همین عامل مشکلات فراوانی را برای تأمین آب کشاورزی و باغات حاشیه نهر شعبان از ابتدا تا انتها ایجاد کرده است.

باباعلی افزود: نهر شعبان یکی از منابع عمده تأمین آب کشاورزی در مزرعه شهر و روستا است و بیش از ۸۰ درصد باغات و اراضی از این رودخانه تأمین می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند ادامه داد: با توجه به مشکل کم‌آبی سال زراعی جاری، امسال باغداران در زمینه تقسیم آب همکاری‌های خوبی را با دستگاه‌های اجرایی داشتند به نحوی که ما در سطح شهرستان شاهد تنش میان باغداران نبودیم.

باباعلی تأکید کرد: با نزدیک شدن به اواخر تابستان و خنک شدن هوا تبخیر و تعرق کاهش و به تبع آن نیاز آبی باغات کاهش می‌یابد بنابراین از باغداران نزدیک به سرچشمه آب گاماسیاب انتظار داریم در شرایط کنونی مانع از رسیدن آب به باغات پایین‌دست نشوند تا این روزهای پایانی فصل گرما را با خوبی پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400061510682
  • خبرنگار :