در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد

لزوم پرداخت به موقع حقوق کارگران رفت و روب شهرداری تهران و کارکنان برج میلاد

یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم پرداخت به موقع حقوق کارگران رفت و روب شهرداری تهران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، احمد صادقی در نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز خوشحالی جهت کسب سلامتی ریاست شورای شهر تهران و تبریک آغاز کار شهردار تهران و آرزوی موفقیت برای وی گفت: روز گذشته خبری را شنیده ام که یکی از کارگران رفت و روب شهرداری تهران با رادیو تماس گرفته و اعلام کرده که ۱۳ روز از ماه گذشته و هنوز حقوق خود را دریافت نکرده است.

وی افزود: این موضوع بررسی شد و نتیجتا مشخص شد این مطلب درست است. در گذشته ۷۰ درصد به صورت علی الحساب به پیمانکاران جهت حقوق کارگران داده می شد و بعد منتظر صورت وضعیت‌ها می‌شدند تا تسویه کامل انجام شود اما ظاهرا بخشنامه‌ای ابلاغ شده که بر اساس آن بعد از تایید صورت وضعیت ها حقوق ها پرداخت شود. لذا سامانه امکان پرداخت حقوق ها را فراهم نمی کند و به روز نیست.

وی تاکید کرد: از شهردار تهران، معاونت خدمات شهری و معاونت مالی شهرداری تهران می خواهم این موضوع رسیدگی شود. حقوق یک کارگر رفت و روب که شب تا صبح زحمت می کشد و جزو کم درآمدترین افراد جامعه است مناسب نیست که ۱۴ روز از ماه بگذرد و هنوز پرداخت نشده باشد. ما خوشحال بودیم و قدردانی کردیم که حقوق کارکنان شهرداری ۲۵ مرداد پرداخت شده است. امیدواریم قبل از پرداخت حقوق کارکنان شهرداری، حقوق کارگران پرداخت شود.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران ریاست شورای شهر تهران پس از تذکر صادقی گفت: در گذشته متاسفانه برخی پیمانکاران شهرداری حقوق کارکنان را دریافت می کردند اما مدتی نگه می داشتند و بعد از آن به حساب کارگران واریز می کردند؛ لذا برنامه ای تنظیم شد که حقوق آنها همانند سایر کارکنان به موقع پرداخت شود اما آن برنامه به هم خورده، لذا خواهش من این است که دوباره بررسی و مطالعه انجام شود تا این امر محقق شود. سابقه این کار وجود دارد و قطعا این کار عملی است.

وی افزود: به عدالت نزدیک نیست که سخت ترین کار در شهرداری توسط این کارگران انجام شود اما حقوق خود را دیرتر دریافت کنند. امیدوارم هر چه زودتر این موضوع حل شود.

لزوم توجه به پرداخت حقوق کارکنان برج میلاد

به گزارش ایسنا، مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران نیز در نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری ضمن آرزوی موفقیت برای شهردار جدید تهران گفت: تذکر من ناظر بر عدم دریافت حقوق همکارانمان در برج میلاد است. مصوبه ای برای مشارکت و کمک شهرداری به برج میلاد در گذشته تصویب شده است.

وی افزود: شهرداری تهران باید عنایت کند تا حقوق این همکاران پرداخت شود. غریب به سه ماه است که در آنجا حقوق پرداخت نشده و ۳۰۰ نفر از پرسنل در این مجموعه با مشکل مواجه هستند. این امر نیز به دلیل شرایط کرونایی و مواجه شدن مجموعه برج میلاد با مشکلات مالی است که امروز نیازمند به حمایت است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400061410201
  • خبرنگار : 71505