ابراز نگرانی رئیس مرکز مقابله با تروریسم کشورهای همسود از به خطر افتادن امنیت مرزها

رئیس مرکز مقابله با تروریسم کشورهای مستقل همسود گفت، در حال حاضر حفظ امنیت مرزها به دلیل تلاش پناهجویان برای فرار از مناطق تحت تأثیر جنگ‌ها و درگیری‌های داخلی پیچیده است.

به گزارش ایسنا، آندری نوویکوف، رئیس مرکز مقابله با تروریسم کشورهای مستقل همسود به پایگاه تاس گفت: حفظ امنیت مرزها امروزه با مشکل غیرنظامیانی که از مناطق تحت تأثیر جنگ داخلی فرار می‌کنند، تشدید شده است. البته خطرات نفوذ شبه‌نظامیان به اراضی کشورهای ما وجود دارد. این واقعیت که بسیاری از پناهجویان فاقد سند هویتی هستند کار شناسایی آنها و تفکیک آنها از افرادی که تهدیدی برای سرزمین‌های ما هستند، بسیار دشوارتر می‌کند.

این مقام تاکید کرد: با توجه به چنین خطراتی، کشورها از ترکیب راه‌حل‌های دیپلماتیک و قانونی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، ازبکستان به طور موقت پاسگاه بازرسی "تِرمز" در مرز با افغانستان را بست، اما در عین حال، حمایت خود را از انتقال پناهجویان به کشورهای دیگر اعلام کرد. هر نوع تلاشی برای عبور غیرقانونی از مرزها مطابق قوانین ملی مجازات در پی خواهد داشت. روسیه هم تخلیه شهروندان خود را مطابق قوانین ملی خود تضمین کرده است.

آندری نوویکوف گفت: افزایش امنیت مرزها یک کار مشترک است. امکان تقسیم کار در راستای خدمات مرزبانی، سازمان‌های اطلاعاتی و اجرای قانون وجود ندارد چون این یک مکانیسم واحد است.

رئیس مرکز مقابله با تروریسم کشورهای مستقل همسود تاکید کرد: معتقدیم که فناوری‌های جستجوی بین کشوری که در مانور ضد تروریسم خزر-۲۰۲۱ تمرین شد و استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی افراد تحت تعقیب ایجاد شده توسط مرکز مبارزه با تروریسم کشورهای مستقل همسود (CIS) با شدت بیشتری به کار گرفته خواهد شد. در سال‌های اخیر، ما تلاش‌های عمده‌ای را برای تضمین اثربخشی تکنولوژیکی بالای فرایند جستجو، گذر سریع و دریافت اطلاعات لازم از پایگاه داده تخصصی انجام داده‌ایم. همه این‌ها باید کارآمد باشد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400061410053
  • خبرنگار : 71402