مدیر بورس اوراق بهادار استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی:

حجم معاملات بورسی افزایش پیدا کرده است

مدیر بورس اوراق بهادار استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی گفت:در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به سه ماه اول سال حجم معاملات بورسی افزایش پیدا کرده است.

مرتضی رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت شاخص کل قیمت در بورس اوراق بهادار اظهار کرد: شاخص کل قیمت در تاریخ ۳۱ مرداد ماه یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۵۴۹ واحد بوده که نسبت تیر ماه  قبل ۱۶ درصد رشد داشته است. این شاخص در چند روز اخیر حدود ۲ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به سه ماه اول سال حجم معاملات بورسی افزایش پیدا کرده است.

مدیر بورس اوراق بهادار استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی درباره تعداد کارگزای‌های معاملاتی فعال طی مرداد ماه در استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی عنوان کرد:  طی مرداد ماه ۲۵۰ کارگزاری شامل دفاتر کارگزاری، نمایندگی‌های  دفتر پذیرش و شعب بر خط گروهی در خراسان رضوی و شمالی فعال بوده‌اند.   

رحمانی درباره متوسط ارزش خرید و فروش سهام در مرداد ماه در بورس اوراق بهادار خراسان رضوی و شمالی گفت: متوسط ارزش خرید و فروش سهام در در بورس اوراق بهادار خراسان رضوی و شمالی تقریبا ۶۰۵ هزار ۱۵۷ میلیون ریال بوده است که این آمار به استناد به ایستگاه‌ها معاملاتی بوده است.

وی درخصوص شرکت‌هایی استان که در معاملات بورس در مرداد ماه شرکت کرده‌اند خاطر نشان کرد: در پایان مرداد تعداد ۴۰۰ شرکت بورسی و تعداد ۲۰ شرکت فرابورس داشته‌ایم.

مدیر بورس اوراق بهادار استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی ادامه داد: یکی از رسالت‌ها و وظایف بورس منطقه‌ای در تمام استان‌ها آموزش رایگان در جهت ترویج  و اشاعه  فرهنگ سهام‌داری و  بالابردن سواد مالی مردم است. این آموزش‌ها از قبل بوده است و هم اکنون نیز در حال انجام است.

رحمانی خاطرنشان کرد: بورس اوراق بهادار استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی این آمادگی را دارد به هر تعداد و به هر میزان به شهروندان درسطوح مقدماتی، متوسط و پیشرفته آموزش‌های بورسی را ارئه دهد. این آموزش‌ها به صورت آنلاین و رایگان خواهد بود. افراد می‌توانند با دفتر بورس اوراق بهادار استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی تماس گرفته و ثبت نام نمایند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400061309037
  • خبرنگار : 50356