فاطمه شفیعی، مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه با اعلام این خبر به ایسنا گفت: تیتر، پیشانی هر متنی است و از آنجاکه مخاطب عجول امروزی را باید در کوتاهترین زمان ممکن، به توقف و خواندن یک مطلب قانع کرد، انتخاب تیتر، اهمیت بسیاری دارد.
وی ادامه داد: تیترهای جذاب، کوتاه و پرمعنا توجه مخاطبان را جلب میکنند و بهمنظور آشنایی خبرنگاران با این مهارت، فرهنگسرای تخصصی رسانه اقدام به برگزاری وبینار آموزشی «تیتر نویسی در رسانهها» کرده است.
شفیعی با بیان اینکه مدرس این وبینار، مجید رضائیان است، بخشی از دیدگاههای این مدرس ارتباطات را دربارۀ اهمیت تیتر به این شرح نقل کرد: «تیتر، قلۀ روزنامهنگاری است. میگویند اگر تیتر را در روزنامهنگاری بتوانیم با چیزی در ادبیات مقایسه کنیم؛ آن چیزی نیست جز شعر. بنابراین، تیتر، شعرِ روزنامهنگاری است. فوکو میگوید در ارتباطات سه پایه داریم: گفتمان، نظارت و سراسر بینی. رسانه هم باید به گفتمان برسد و یکی از ابعاد رسیدن به گفتمان در یک رسانه، ادبیات آن رسانه و بهویژه تیتر نویسی است.»
مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه یادآور شد: مدرس وبینار «تیتر نویسی در رسانهها» دارای دکترای روزنامهنگاری است که کتابی را نیز با عنوان «تیتر نویسی» منتشر کرده و از دیگر آثار تألیفی او در حوزه رسانه میتوان به مجموعه هشتجلدی «بررسی اطلاعات در خبر» و مجموعه دو جلدی «بررسی پیام در خبر» اشاره کرد.
وی تصریح کرد: تمامی علاقهمندان میتوانند شنبه ۱۳ شهریورماه رأس ساعت ۱۷ با استفاده از نشانی https://b۲n.ir/isfahan-media وارد این وبینار رایگان آموزشی شده و از مطالب آن بهره ببرند.
انتهای پیام