تدارکات مصر و اسرائیل برای دیدار قریب الوقوع سیسی و بنت

منابع مصری اعلام کردند که مصر و رژیم صهیونیستی درحال برنامه ریزی برای دستورکار دیدار قریب الوقوع رئیس جمهور مصر و نخست وزیر رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، منابع مصری اعلام کردند: تماس‌هایی میان مصر و اسرائیل برای مشخص کردن دستورکار دیدار قریب الوقوع عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل هستند. 

این منابع اعلام کردند: دیدگاه مصر و آمریکا درباره روند آتش بس در غزه مطابقت دارد. هر دو معتقدند که موضع اسرائیل درباره ربط دادن پرونده اسرا به بازسازی غزه و اوضاع انسانی برای رسیدن به یک آتش بس مفید و طولانی موضع درستی نیست. به رغم اینکه آمریکا با "اقدامات تحریک آمیز گروه‌های فلسطینی در غزه و شلیک موشک به اراضی اشغالی" مخالف است اما معتقد است که ربط دادن خواسته اسرائیل درباره آزادی اسرایی که توسط حماس بازداشت شده‌اند به بازسازی غزه و لغو محاصره آن سخت است.

این منابع اعلام کردند: دستورکارهای دیدار میان سیسی و بنت با پرونده‌های داغی همراه خواهد بود که در رأس آن خواسته‌های اسرائیل از مصر برای تشدید نظارت بر مرزهای مشترک با غزه است. چراکه اسرائیل مدعی است سلاح و مواد خام از طریق این مرزها به دست حماس می‌رسد و حماس سامانه موشکی خود را با آن تقویت می‌کند. این پرونده بارها بازگشایی شده است و مسئولان مصری تأکید کرده‌اند که نهایت تلاششان را برای ممانعت از نفوذ سلاح به غزه به کار می‌گیرند.

اخیرا فوزی برهوم، سخنگوی حماس رژیم صهیونیستی را مسئول تمام پیامدها و نتایج تشدید محاصره غزه و وخامت بحران انسانی دانست و از همگان خواست به مسئولیت‌های خود عمل کرده و بر رژیم صهیونیستی برای پایان محاصره ظالمانه فشار بیاورند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400061007529
  • خبرنگار : 71516