قطع برق ۱۸۱ واحد تجاری پرمصرف در ملایر از ابتدای سال جاری تاکنون

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان ملایر خبر داد: از ابتدای سال جاری ۳۳۸۰ بازدید از اماکن تجاری در سطح شهر صورت گرفته و برق ۱۸۱ واحد تجاری پرمصرف قطع شده است، همچنین در این مدت ۴۳۶ بازدید شبانه از نمای ساختمان‌ها صورت گرفته و برق ۱۲۰ مورد قطع شده است.

رضا شیردره روز دوشنبه ۸ شهریور ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال سال سختی را تجربه کردیم، اظهار کرد: خاموشی‌ها از اردیبهشت ماه گریبان ما را گرفت اما تمام تلاش ما این است که این خاموشی‌ها مطابق زمان بندی اعلام شده باشد.

شیردره اطلاع رسانی صحیح جدول خاموشی‌ها در رسانه‌ها را یکی از نقاط قوت شبکه توزیع دانست و گفت: هر فرد با مدیریت ۱۰۰ وات انرژی برق می‌تواند خاموشی‌ها را کنترل و توازن بین تولید و مصرف انرژی برق را برقرار کند.

وی ضمن اشاره به افزایش بی سابقه دمای هوا و کاهش بارندگی ها بعنوان عوامل اصلی خاموشی‌ها در سال جاری، تصریح کرد: قطعی برق برخی مشترکین خارج از برنامه زمانبندی اعمال خاموشی ها، ناشی از اتصالی یا حوادث شبکه است که افزایش میزان مصرف برق احتمال بروز این حوادث را نیز افزایش می‌دهد.

شیردره راهکار کاهش خاموشی ها را مدیریت مصرف توسط شهروندان دانست و افزود: امسال ۱۰ پروژه به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان در هفته دولت افتتاح می شود و پروژه برق رسانی به مسکن دژچنار نیز با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان کلنگ زنی خواهد شد.

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه هیچ مرکز مجاز استخراج رمز ارز دیجیتالی در شهرستان وجود ندارد، بیان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۲۹۵ دستگاه ماینر غیر مجاز با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی جمع آوری شده که ۹۵ دستگاه آن مربوط به سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های دادستان شهرستان و اعضای شورای تامین در خصوص همکاری برای کشف و ضبط ماینرهای غیر مجاز، اضافه کرد: در پنج ماهه نخست امسال، ۴۹۱ مورد انشعاب برق غیرمجاز در سطح شهرستان جمع آوری شده است.

شیردره به هدف شرکت توزیع برق شهرستان در دو حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: اصلاح و بهینه سازی ۵۰ کیلومتر از شبکه های فشار ضعیف شهری و روستایی و مقاوم سازی ۴۰ کیلومتر از شبکه‌های فشار متوسط دو هدف عمده ما از ابتدای امسال بوده که خوشبختانه اعتبارات خوبی در این حوزه‌ها تخصیص یافته است.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: تاکنون حدود سه و نیم میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل مرکز دیس پاچینگ جنوب استان همدان که در شهرستان ملایر در حال احداث است، هزینه شده و با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

شیردره از بازرسی‌های شبانه به منظور مدیریت بار در حوزه واحدهای تجاری و نمای ساختمان‌ها خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری ۳۳۸۰ بازدید از اماکن تجاری در سطح شهر صورت گرفته و برق ۱۸۱ واحد تجاری پرمصرف قطع شده است، همچنین در این مدت ۴۳۶ بازدید شبانه از نمای ساختمان‌ها صورت گرفته و برق ۱۲۰ مورد قطع شده است.

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان ملایر با اشاره به اینکه شهروندان با پرداخت بدهی برق مصرفی خود به شرکت توزیع برق در بهبود خدمات رسانی کمک کنند، یادآور شد: مشترکان شهرستان ۲۸ و نیم میلیارد تومان به شرکت توزیع برق بدهی دارند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400060805998
  • خبرنگار : 50416