جشنواره زیبایی اسب ترکمن در خراسان شمالی برگزار نمی‌شود

سرپرست هیئت اسب سواری خراسان شمالی از عدم تأمین منابع استانی برای برگزاری جشنواره زیبایی اسب ترکمن خبرداد.

اسماعیل محمود آبادی در گفت و گو با ایسنا به عدم برگزاری جشنواره‌های زیبایی اسب ترکمن در خراسان شمالی که در سایر استان‌ها برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه فدراسیون سوارکاری هرساله در تقویم جشنواره‌ها، خراسان شمالی را لحاظ کرده و هزینه داورهای خارجی را نیز پرداخت می‌کند با این حال به خاطر عدم تأمین منابع استانی، این رویداد مهم برگزار نمی‌شود و تولیدکنندگان استان یا باید با هزینه‌های گزاف در این جشنواره‌ها شرکت کنند یا مجبور به خام فروشی می‌شوند.

وی هدف از برگزاری مسابقات در سطوح مختلف را کشف استعدادها، تشویق و ترغیب جامعه هدف، ارتقای سطح ورزش سوارکاری، حضور در عرصه ملی و بین‌المللی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی بیشتر و ایجاد نشاط عنوان کرد.

وی اظهار کرد: تعداد افرادی که به صورت حرفه‌ای به عنوان چابک‌سوار، سوارکاری انجام می‌دهند حدود ۱۰ نفر است اما تعداد افرادی که سوارکاری را به طور غیر حرفه‌ای دنبال می‌کنند بیشتر از این تعداد است.

سرپرست هیئت سوارکاری استان افزود: افرادی که به صورت حرفه‌ای سوارکاری را دنبال می‌کنند به عنوان چابک‌سوار در مسابقات کشوری که در میدان اسب دوانی گنبد برگزار می‌شود حضور دارند.

محمودآبادی از جمله مشکلات در حوزه ورزش سوارکاری را نبود زیرساخت لازم ازجمله میدان اسب دوانی و باشگاه سوارکاری استاندارد اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه به ورزش سوارکاری در قرآن کریم اشاره و تاکید شده است بیان کرد: علاوه بر اینکه سوارکاری یک ورزش محسوب می‌شود در حوزه‌های مختلف از جمله توریسم اسب، اسب درمانی و همچنین باتوجه به دست ساز بودن ابزار و یراق اسب، باعث رونق صنایع دستی وابسته به این حوزه می‌شود.

محمودآبادی بهترین زمان برای شروع ورزش سوارکاری را سنین پنج تا ۶ سال اعلام کرد و افزود: هم اکنون نیز در این سنین علاقه مندانی به این ورزش داریم که در حال آموزش هستند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400060604220
  • خبرنگار : 50451