تداوم مشارکت پایین بانوان یزدی در اهدای خون/یزدی‌ها همچنان پیشرو در اهدای زندگی

مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به این که یزد از استان‌های پیشرو در امر اهدای خون است و تاکنون کمبودی بابت ذخایر خونی نداشته است، از مشارکت پایین بانوان یزدی جهت این امر نیک خبر داد.

«نقی تقوائی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متوسط اهدای خون در کشور به ازای هر هزار نفر حدود ۲۵ نفر است ولی در استان یزد به ازای هر هزار نفرحدود ۳۶ نفر خون اهدا می‌کنند لذا یزد یکی از استان‌های پیشرو در امر اهدای خون است و تاکنون کمبودی بابت ذخایر خونی نداشتیم.

وی با بیان این که در پنج ماهه ابتدای سال جاری ۲۱ هزار و ۲۳۲ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند، گفت: البته از این تعداد ۱۷ هزار و ۷۶۵ موفق به اهدای خون شدند ولی در عین حال شاهد رشد ۱۲.۳ درصدی اهدای خون در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

تقوائی به مشارکت پایین بانوان در جهت اهدای خون نیز اشاره و بیان کرد: از مجموع اهداکنندگان خون طی این مدت ۲.۹ درصد بانوان و مابقی در حدود ۹۷.۱ درصد آقایان بودند.

وی به اهداکنندگان خون اطمینان خاطر داد که دستورالعمل‌های بهداشتی، زدن ماسک، استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده و فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز انتقال خون به خوبی رعایت می‌شود و داوطلبان اهدای خون می‌توانند با خیال راحت و به دور از هیچ گونه دغدغه‌ای جهت این کار خداپسندانه مراجعه کنند.

این مسئول همچنین یادآور شد: از مجموع اهداکنندگان خون طی پنج ماه نخست امسال، ۶۴.۴ درصد اهداکننده مستمر، ۲۳.۳ درصد اهداکننده باسابقه و ۱۰.۳ درصد بار اولی بودند که برای اهدای خون به مرکز انتقال در استان جهت امر اهدای خون مراجعه داشتند.

تقوائی در پایان نیز خاطر نشان کرد: در مدت پنج ماهه نخست امسال‌، ۳۵ هزار و ۴۶۸  واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی استان ارسال شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400060604122
  • خبرنگار : 50214