ارائه خدمت به ۲۳۴۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های همدان

قائم مقام وزیر بهداشت در استان همدان از بستری دو هزار و ۳۴۸ بیمار به‌صورت بستری ثابت و سرپایی در بیمارستانهای این استان، خبر داد.

دکتر رشید حیدری مقدم شنبه ۶ شهریورماه در ستاد مدیریت کرونای استان همدان با اشاره به شرایط قرمز این استان، اظهار کرد: در حال حاضر هزار و ۴۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان، بستری هستند و ۸۹۸ بیمار نیز به صورت سرپایی، خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

حیدری مقدم با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، سه نفر از هم‌استانی‌هایمان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: در همین بازه زمانی، هزار و ۸۳۰ نفر با علائم تنفسی مشکوک به بیمارستان‌های استان، مراجعه کردند.

وی  با اشاره به اینکه دو بیمارستان صحرایی در استان راه‌اندازی شده که نقش مؤثری در کاهش ورودی بیمارستان‌ها داشته است، مطرح کرد: وضعیت شیوع کرونا در استان همدان، شرایط مطلوبی ندارد و آمارها افزایشی اما قابل کنترل است.

حیدری مقدم با بیان اینکه تا کنون بیش از ۹۱درصد جمعیت افراد بالای ۶۰ سال که بیشترین آمار مرگ‌ومیر در استان را داشتند، واکسینه شدند، یادآور شد: در مجموع ۳۵ درصد جمعیت شهری و ۲۰ درصد جمعیت روستایی استان، واکسن کرونا را دریافت کردند.

به‌گزارش ایسنا و به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونای استان همدان، حیدری مقدم در پایان خاطرنشان کرد: علت ۳۳ درصد موارد ابتلا به کرونا در استان، شرکت در اجتماعات و ۶۵ درصد نیز دورهمی‌های خانوادگی است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400060604001
  • خبرنگار :