معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد توضیح داد

نحوه حضور دانشجویان در شرایط قرمز کرونایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به شرایط خاص و تداوم وضعیت قرمز و بحران ناشی از بیماری کووید ۱۹ در شهر مشهد، نحوه حضور اعضای هیات علمی، دانشجویان و برنامه آموزشی گروه‌ها را تشریح کرد.

فریبرز ثمینی اظهار کرد: حضور کامل اساتید در تمام دانشکده‌ها و بیمارستان‌های آموزشی با برنامه‌ریزی مدیران گروه‌های آموزشی تحت نظارت دانشکده‌های مربوطه و هماهنگ با مصوبات قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا خواهد بود.

وی افزود: برنامه‌ریزی جهت آموزش و حضور دستیاران در تمام گروه‌های آموزشی توسط مدیر گروه و تحت نظارت دانشکده انجام خواهد شد. حضور دستیاران از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۳:۳۰ است و پس از آن فقط دستیاران کشیک در بیمارستان حضور خواهند داشت.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه میزان و نحوه حضور کارورزان در تمام گروه‌های آموزشی توسط مدیر گروه برنامه‌ریزی خواهد شد، تصریح کرد: برنامه‌های آموزش عملی کارآموزان در بیمارستان‌های آموزشی تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

ثمینی افزود: آموزش دروس تئوری و نظری در کلیه دانشکده‌ها به صورت مجازی برقرار خواهد بود. آموزش عملی کلیه دانشجویان در داخل دانشکده‌های مربوطه به طور کامل انجام خواهد شد و برنامه آموزش عملی دانشجویان رشته‌های مختلف(غیرپزشکی) در بیمارستان‌های آموزشی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام آزمون‌های نظری به صورت مجازی انجام می‌شود، گفت: در مورد دروس عملی نحوه برگزاری آزمون به صورت حضوری یا با استفاده از روش‌های مجازی(در صورت امکان) بر عهده استاد و مدیر گروه مربوطه خواهد بود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از کلینیک‌های ویژه آموزشی و بیمارستان‌های غیر دانشگاهی با برنامه‌ریزی دقیق دانشکده و مدیر گروه مربوطه برای آموزش دانشجویان در مقاطع فوق تخصصی، فلوشیپ، دستیاری، کارورزی و کارآموزی(بدون هر گونه ارتباط مالی) تا اطلاع ثانوی امکان‌پذیر است. بدیهی است ارائه گزارش هفتگی در خصوص آموزش‌های انجام شده با تایید استاد به دانشکده‌های مربوطه ضروری است و نظارت دقیق بر حسن انجام کار بر عهده دانشکده مربوطه خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی با تاکید بر اینکه روسای دانشکده‌ها، دستورات مقتضی و پیگیری‌های لازمه را نسبت به تهیه کلیه ملزومات حفاظتی مورد نیاز با کیفیت مطلوب جهت استفاده اساتید، دانشجویان و کارکنان تامین نمایند خاطر نشان کرد: این دستورالعمل از تاریخ یکشنبه ۳۱ مرداد اجرایی خواهد بود و چنانچه تغییرات خاصی بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا مد نظر  باشد به اطلاع خواهد رسید.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400060100624
  • خبرنگار :