وظیفه مراکز مثبت زندگی چیست؟

رئیس بهزیستی خرم‌دره گفت: مراکز مثبت زندگی بهزیستی سبب تسهیل در ارائه خدمات به مددجویان این سازمان می‌شود.

شهرام رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی در شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: در حال حاضر دو مرکز مثبت زندگی در شهرستان فعال است. یکی از این مراکز در جنوب شهر و دیگری در شمال شهر در حال ارائه خدمات به جامعه هدف هستند، مراکز مثبت زندگی با هدف تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان راه‌اندازی شده است.

این مسئول با یادآوری اینکه بر حسب تعداد مددجویان پرونده‌های توان‌بخشی، امور اجتماعی و فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی به این مراکز واگذار شده است، ادامه داد: ارائه خدمات  مددکاری اجتماعی، توان‌بخشی، انجام اقدامات معیشتی، ارائه آموزش‌ها در زمینه مسائل اجتماعی از جمله خدمات این مراکز است.

رجبی با بیان اینکه این مراکز طبق دستورالعملی که سازمان بهزیستی پیش‌بینی کرده در شهرستان فعال هستند، تاکید کرد: تشکیل پرونده اولیه فرزندآوری، پیگیری امور مددکاری خانواده‌ها، استفاده از ظرفیت‌های خیرین من، شناسایی، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، غربالگری سطح یک و پیشگیری از معلولیت‌ها، بخشی از فعالیت‌های مراکز مثبت زندگی از دیگر خدمات این‌ مراکز است.

این مسئول با اشاره به وجود برخی از مناطق آسیب‌خیز در نقاط مختلف شهرها، یادآور شد: در همین راستا نیز بهزیستی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند خودکشی، اعتیاد و طلاق اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی در این مناطق و حاشیه شهرها توسط کارشناسان با رعایت پروتکل های بهداشتی می‌کند.

به گزارش ایسنا، در راستای اجرای بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین بند ۴ ماده ۵۷ قانون احکام دائمی دال بر تشکیل مراکز خدمات بهزیستی ۴۰ مرکز مثبت زندگی که نمادی از بهزیستی کوچک هستند در مناطق شهری، روستایی و مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای استان زنجان در حال فعالیت است.

مراکز مثبت زندگی اقدامی است که طی آن بهزیستی بخشی از خدمات خود را به محل زندگی مددجویان انتقال داده و ۲۲ وظیفه بهزیستی به این مراکز واگذار شده و چون این مراکز  در محل سکونت مددجویان بهزیستی هستند، مددجو به راحتی در همسایگی خود می‌تواند از خدمات بهزیستی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400053121386
  • خبرنگار : 50163