تعطیلات و گره کور شیوع سریع کرونا !

تعطیلات ۶ روزه کرونایی در مازندران تمام شده و به غیر از ۷ رده صنفی، فعالیت سایر مشاغل، مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزاد شد؛موضوعی که با واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی و حقیقی قرار گرفت و معتقد بودند باید این تعطیلات تا پایان خیز پنجم کرونا، ادامه‌دار می‌بود چرا که تنها این چند روز برای از بین بردن این خیز عجیب و سهمگین کرونا کافی به نظر نمی‌رسید.

هرچند باید گفت با شروع تعطیلات چند روزه ادارات و تمامی مراکز و فروشگاه‌های سطوح دوم به بعد کشور و همچنین پافشاری برای ممنوعیت سفرها، آمار مبتلایان به کرونا طی این چند روز کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.  
به گفته بسیاری از شهروندان و کادر درمان، تعطیلات چند روز اخیر بر خلاف تعطیلات گذشته که تنها ختم به محدودیت سفر می شد، توانست تا حد زیادی از سفرهای غیر ضروری جلوگیری کند و تعطیلی مراکز و فروشگاهها و واحدهای صنفی نیز در این میان بسیار تاثیر گذار بود.

لزوم ادامه ممنوعیت سفر از سوی دولت

یکی از پرستاران بخش کرونا بیمارستان شهید بهشتی نوشهر که این مدت روزهای بسیار سخت و طاقت فرسایی بر وی و همکارانش گذشت طی گفت وگویی با ایسنا، با اشاره به آمار بالای مبتلایان به کرونا و افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس دلتا طی یک ماه اخیر، اظهار کرد: چند هفته اخیر روزهای بسیار سختی بر من و همه کادر درمان گذشت و همه اینها به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاری مردم برمی گردد.
زینب پورشعبان با اشاره به عدم این رعایت ها و رابطه آن با افزایش مبتلایان گفت: متاسفانه سرعت سرایت دلتا بسیار بیشتر از انواع کرونا گذشته است و کوچکترین اشتباه و نادیده گرفتن شیوه نامه ها، یک عمر حسرت را به دنبال خواهد داشت کما اینکه شاهد مرگ عزیزان خواهند بود.
وی با بیان اینکه شرکت مردم در مراسم عروسی،  دورهمی، ختم و سفر نقش زیادی در این حجم عظیم سرایت داشته است، تصریح کرد: متاسفانه همه موارد ذکر شده در کنار ماسک نزدن باعث شد امروز کشور ما با این حجم زیاد مبتلا و مرگ و میر مواجه شود.
این پرستار بیمارستان شهید بهشتی نوشهر بر ادامه روند ممنوعیت سفر از سوی دولت تاکید کرد و گفت:  تنها محدودیت سفر و جریمه کردن کافی نیست کمااینکه نتایج آن را دیدیم و بنابراین دولت باید تا مدتی به ادامه این ممنوعیت ها پافشاری کند.
 پورشعبان ادامه داد:  تنها راه مقابله با این بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و قطع زنجیره است که همه اینها با سفر نکردن،  عدم شرکت در دوره همی ها و شرکت در مجالس امکان پذیر است.

ضرورت تعطیلات دو تا سه هفته‌ای برای کنترل ویروس کرونا

یکی دیگر از پرستاران بخش کرونای یکی از بیمارستان‌های مازندران که نخواست نامش فاش شود، به ایسنا گفت: در این دوره، مبتلایان به صورت خانوادگی آلوده می‌شوند و تعطیلات ۶ روزه دردی را دوا نخواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید این تعطیلات به دو یا سه هفته افزایش یابد تا از موج شدید این بیماری کاسته شود، تصریح کرد: برگزاری مراسم مذهبی، رفتن به سفر، تفریح کنار ساحل و غیره، کنترل خیز پنجم کرونا را دشوار می‌کند و به همین دلیل باید این تعطیلات افزایش یابد.

لزوم ارائه آمار واقعی مرگ و میر کرونا
این پرستا بخش کرونا، با تاکید بر اینکه باید از سوی رسانه‌ها، آمار مرگ و میر به درستی بیان شود تا مردم به عمق فاجعه پی ببرند، اظهار کرد: دولت تنها نباید به تعطیلی اکتفا کند بلکه باید حمایت از مردم جامعه را در دستور کار خود قرار دهد تا مردم نیز بتوانند قرنطینه را به درستی رعایت کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید قبول کنیم افزایش شیوع ویروس کرونا با تجمعات و رفتن به سفر رابطه مستقیمی دارد، گفت: باید در هفته آینده منتظر مشکلات به مراتب بیشتری باشیم.
این پرستار با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و و استفاده از ماسک در کشور بسیار نگران کننده است، خاطرنشان کرد: باید درک کنیم قدرت سرایت دلتا، بیش از ۵ برابر شده و راهی جز استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400053121294
  • خبرنگار : 50201