بازداشت قانونگذار تونسی به اتهام فساد

نیروهای امنیتی تونس یکی از نمایندگان پارلمان این کشور از فراکسیون "زنده‌باد تونس" را به اتهام پولشویی و ثروت‌اندوزی از راه غیرقانونی بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، حسام الدین الجبابلی، سخنگوی گارد امنیتی تونس اظهار کرد: لطفی علی، نماینده پارلمان تونس از فراکسیون "زنده‌باد تونس" همراه را همسرش در منزلی واقع در منطقه لافایات در پایتخت تونس بازداشت شد.

الجبابلی گفت: بازداشت لطفی علی در چارچوب تعقیب چهره‌های فراری از دست دستگاه عدالت و مرتبط با پرونده‌های فساد مالی و پولشویی انجام شد.

سخنگوی گارد امنیتی تونس تاکید کرد: با رایزنی دادستانی کل در بخش پرونده‌های اقتصادی و مالی دادگاه بدوی، اجازه تشکیل پرونده‌ای قضایی علیه این نماینده با موضوع پولشویی و کسب ثروت از راه غیرقانونی و تعارض منافع صادر شد.

او در ادامه گفت: همچنین یک پرونده قضایی با موضوع پناه داده به چهره فراری از دستگاه قضایی علیه مالک منزلی که این نماینده و همسرش در آنجا اقامت داشتند، تشکیل شد.

این تحولات در حالی رخ دادند که تونس در نتیجه تصمیماتی که قیس سعید، رئیس جمهور این کشور در تاریخ ۲۵ ژوئیه گذشته گرفت از جمله برکناری هشام المشیشی، نخست‌وزیر این کشور و تعلیق ۳۰ روزه فعالیت‌های پارلمان و نیز لغو مصونیت نمایندگان آن، با اختلافات سیاسی شدید مواجه است.

قیس سعید مدعی است که این تصمیمات را بر اساس بند ۸۰ قانون اساسی این کشور و با هدف نجات کشور در پیش گرفته است اما بیشتر احزاب تونس، این تصمیمات را رد کرده و آنها را "کودتا علیه قانون اساسی" دانستند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400053121292
  • خبرنگار : 71496

برچسب‌ها