در ادامه سرکوب رسانه‌ها، خونتای میانمار ۲ خبرنگار دیگر را بازداشت کرد

همزمان با ادامه سرکوب گسترده رسانه‌ها از زمان کودتای اول فوریه، شبکه تلویزیونی میانمار متعلق به ارتش گزارش داد، دولت خونتای میانمار دو خبرنگار محلی دیگر را بازداشت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شبکه تلویزیونی " Myawaddy" گزارش داد، "سیتو آنگ مینت"، مقاله‌نویس مجله "فرانتیر میانمار" و یکی از مفسران رادیو "صدای آمریکا" و همچنین "هتت هتت خین"، خبرنگار آزاد که برای سرویس "بی‌بی‌سی برمه" فعالیت کرده است در تاریخ ۱۵ اوت بازداشت شدند.

"سیتو آنگ مینت" به اغتشاش و نشر اطلاعات غلط در پست‌های رسانه‌های اجتماعی متهم شده که طبق گزارش شبکه تلویزیونی " Myawaddy" در آنها به انتقاد از خونتا پرداخته و از مردم خواسته تا به اعتصاب‌ها بپیوندند و از جنبش‌های اپوزیسیون غیرقانونی حمایت کنند.

"هتت هتت خین" به پناه دادن به "سیتو آنگ مینت"، یک مظنون خلافکار تحت تعقیب و فعالیت برای دولت سایه اتحاد ملی میانمار و حمایت از آن متهم شده است.

سازمان "خبرنگاران بدون مرز" روز شنبه اعلام کرد، به این دو خبرنگار بازداشت شده اجازه برقراری ارتباط با بیرون داده نشده و بازداشت آنها غیرقانونی است.

"دانیل باستارد"، مدیر بخش آسیا-اقیانوسیه سازمان خبرنگاران بدون مرز گفت: ما قویا این شرایط  مستبدانه بازداشت آنها را که بیانگر قساوت خونتای حاکم با خبرنگاران است، محکوم می کنیم.

براساس گزارش یک گروه فعال در میانمار که کشتارها توسط نیروهای امنیتی را دنبال کرده است، میانمار همچنان درگیر بی‌ثباتی و مخالفت‌ها با حکومت ارتش است که در جریان آن بیش از هزار تن کشته شده‌اند.

ارتش میانمار که مجوز فعالیت بسیاری از خبرگزاری‌ها را باطل کرده، تاکید دارد که به نقش رسانه احترام می‌گذارد اما گزارش اخبار غلط و آنهایی که باعث ایجاد ناآرامی در جامعه می شود را تحمل نخواهد کرد.

دیدبان حقوق بشر اعلام کرد، دولت خونتای میانمار که از زمان کودتا ۹۸ خبرنگار را بازداشت کرده باید تحت پیگرد قرار دادن اصحاب رسانه را متوقف کند. تا پایان ژوئیه سال جاری میلادی، ۴۶ تن از این ۹۸ خبرنگار همچنان در بازداشت به سر برده‌اند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400053121221
  • خبرنگار : 71477

برچسب‌ها