آغاز ثبت‌نام بدون کنکور در مرکز علمی‌کاربردی جهاددانشگاهی همدان

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی همدان از آغاز ثبت‌نام بدون کنکور در این دانشگاه، خبر داد.

عبدالله میرزابیگی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی از دانشگاه‌های مجموعه وزارت علوم است که در همدان، هشت مرکز فعال دارد و بیشترین آمار دانشجو با ۸۰۰ نفر مربوط به واحد جهاددانشگاهی همدان، است.

میرزابیگی تصریح کرد: در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد همدان رشته‌هایی مانند؛ مدیریت کسب و کار، فناوری اطلاعات، معماری و عمران، روابط عمومی، طراحی داخلی، خبرنگاری، عکاسی، گرافیک، امور فرهنگی، دوخت و تکنولوژی لباس، گردشگری، کارگردانی و طراحی لباس فعال است.

وی خاطرنشان کرد: شهریه دانشگاه علمی کاربردی، کم‌ترین شهریه بین دانشگاه‌های غیر دولتی است و امکان تقسط و تخفیف شهریه دانشجویان وجود دارد همچنین با توجه به ظرفیت جهاددانشگاهی برای دانشجویانی که در زمینه‌های پژوهشی و فرهنگی فعال و حائز رتبه هستند، مزایایی در جهاددانشگاهی در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد همدان با اشاره به شغل‎‌محور بودن رشته‌های این دانشگاه، اظهار کرد: شعار دانشگاه علمی کاربردی «علمی شو، کاربردی شو» است و بیشتر سرفصل‌ها نیز بر اساس دروس عملی و شغل محور است  و دروس تئوری نیز در جهت عملی شدن علم، تدریس می‌شود.

میرزابیگی مطرح کرد: در جهاددانشگاهی واحد همدان، از ظرفیت خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و سیناپرس، مرکز نوآوری و اشتغال، مرکز افکارسنجی، مرکز سفال و سرامیک و مرکز آموزش کوتاه مدت برای ارتقاء سطح دانشجویان استفاده می‌کنیم.

وی در رابطه با ظرفیت دوره‌های کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی همدان، بیان کرد: از ظرفیت این مرکز برای تقویت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی همدان، استفاده می‌شود و دانشجویان می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند همچنین برای دوره‌های کارآموزی و کاربینی دانشجویان نیز از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استفاده می‌شود.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد همدان، با اشاره به مرکزیت مکان جهاددانشگاهی همدان، گفت: یکی از مزیت‌های جهاددانشگاهی واحد همدان، مرکزیت مکان دانشگاه است که در چهارراه خواجه رشید واقع شده بنابراین رفت‌وآمد دانشجویان به دانشگاه، راحت می‌شود.

میرزابیگی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی تحصیلی در جهاددانشگاهی به نحوی است که افراد شاغل هم بتوانند در این مرکز تحصیل کنند و در صورت حضوری بودن دانشگاها، بیشتر کلاس‌ها در روزهای پایانی هفته و بعد از ظهرها برگزار می‌شود  تا شاغلین نیز بتوانند در این دانشگاه، تحصیل کنند.

وی ادامه داد: در جهاددانشگاهی امکان آموزش آنلاین و آفلاین وجود دارد و با توجه به اینکه سامانه آموزش مجازی آنلاین دانشگاه (امجد) یک سامانه داخلی است، کیفیت مطلوبی دارد.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد همدان، در رابطه با شرایط ثبت‌نام در این مرکز، اظهار کرد: متقاضیان ثبت‌نام در این دانشگاه از تاریخ ۲۴ تا ۳۱ مردادماه می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی  sanjesh.org در این دانشگاه، ثبت‌نام کنند البته با توجه به شرایط کشور امکان تمدید ثبت‌نام وجود دارد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400052417301
  • خبرنگار :