شرایط کرونایی استان ایلام بسیار نگران‌کننده است

معاون استاندار ایلام گفت: در برخی از شهرستان‌ها بیش از ۳۵ روز است درگیر کرونا هستیم و هر روز آمار بستری‌ها و مبتلایان در حال افزایش است و همه سنین را درگیر می‌کند.

«الیاس فتاحی» در نشست فوق العاده ‌تمهیدات مبارزه با کرونا که با حضور فرمانداران تمامی شهرستان های استان برگزار شد، اظهار کرد: هرگونه برگزاری مراسم در فصای مسقف و سربسته ممنوع است و رعایت پروتکل های بهداشتی، اجرای دستورالعملها و فاصله گذاری اجتماعی همچنان یک اصل اساسی است.
وی با تاکید بر ممنوعیت صدور هر گونه مجوز ،از فرمانداران خواست تا پایان تعطیلات هیچگونه مجوزی مبنی بر تردد صادر نکنند و کلیه مجوزهای قبلی نیز فاقد اعتبار می باشند.
معاون سیاسی استاندار ایلام خواستار بهره‌گیری از تمام ظرفیت ها و بسیج امکانات و تدابیر و تمهیدات لازم را برای پیشگیری از شیوع کرونا در همه شهرستانها شد و تاکید کرد: به منظور اجرای دستورالعمل های بهداشتی لازم است برای مشارکت مردم و اقناع افکار عمومی از ظرفیت بالای رسانه ها، صدا و سیما، معتمدان محلی، شوراها و دهیاران استفاده شود.
فتاحی تاکید کرد: فرمانداران  باید سه فاکتور مهم رعایت پروتکل ها بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و تسریع در انجام واکسیاسینون گروه های هدف را در دستور کار و اولویت قرار دهند و باید  از ظرفیت مداحان و هیات های مذهبی نسبت به تشدید و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۲ روز تاسوعا و عاشورا اقدام کند.
وی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست نسبت به توجیه مسوولان چاپخانه ها در خصوص عدم درج زمان و مکان در اعلامیه های ترحیم اقدام کند.
معاون سیاسی استاندار از همه فرمانداران خواست تا نسبت به تشکیل قرارگاه با ریاست معاونین سیاسی اقدام کنند و روزانه امورات را رصد و برنامه ریزی لازم را جهت اجرای مصوبات فراهم آورند.
وی با تاکید بر تأمین فضای مورد نیاز و امکانات و دیگر تجهیزات مورد نیاز مکان های واکسیناسیون خواستار بهره گیری از ظرفیت شهرداری ها ، دهیاری ها و بخشداری در کنترل آرامستان ها و فرهنگسازی برای مدیریت مراسم عزا شد و گفت: سویه دلتا بسیار خطرناک است و قدرت سرایت آن بسیار بالاست و ما در برخی از شهرستان‌ها بیش از ۳۵ روز است درگیر کرونا هستیم و هر روز آماربستریها و مبتلایان در حال افزایش است و همه سنین را درگیر می کند.

در استان ایلام ۹ شهرستان ایلام، آبدانان، دهلران، مهران، چوار، ایوان، دره شهر، بدره و چرداول در وضعیت قرمز و تنها ۳ شهرستان سیروان، هلیلان و ملکشاهی در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

  • یکشنبه/ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400052417099
  • خبرنگار :