هویت شهر را با بلندمرتبه‌سازی تحت‌الشعاع قرار ندهیم

کاندیدای تصدی پست شهرداری همدان با اشاره به اینکه هویت شهر را با بلندمرتبه‌سازی تحت‌الشعاع قرار ندهیم، گفت: اگر قرار است بلندمرتبه‌سازی انجام شود باید جایگاه خاصی برای آن در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، مجید درویشی شنبه ۲۳ مرداد، در صحن شورا به‌عنوان هفتمین ارائه دهنده برنامه‌های شهرداری همدان، اظهارکرد: علت بلندمرتبه‌سازی کمبود زمین است و هر چقدر از توسعه افقی شهر جلوگیری کنیم در ارائه خدمات به مردم جلوتر هستیم و البته باید فرهنگ‌سازی در مورد بلند مرتبه‌سازی نیز انجام شود.

وی بیان کرد: اگر در بخش‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری خوب عمل کنیم و درآمد شهرداری را بر این اساس متکی کنیم می‌توانیم خدمات خوب و مفیدی در این حوزه به مردم داشته باشیم.

درویشی ادامه داد: باید هویت‌هایمان را بازسازی و محلات را تقویت کنیم و برای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری برنامه‌ریزی داشته باشیم و هویت شهر را با بلندمرتبه‌سازی تحت‌الشعاع قرار ندهیم و اگر قرار است بلند مرتبه‌سازی انجام شود باید جایگاه خاصی برای آن در نظر گرفته شود.

کاندیدای تصدی پست شهرداری همدان درباره مطالبات مانده شهرداری، بیان کرد: ارتقاء جایگاه حقوقی و استفاده از وکلای صاحب نظر برای پرونده‌های خاص ضروری است، علاوه بر این هر کاری باید در ابتدا با تعامل حل شود و اگر نتیجه‌ای حاصل نشد باید با قانون حل شود.

وی در رابطه با در اختیار گذاشتن تفویض معاونان شهرداری با رأی شورا ، گفت: این مسئله به دلیل حسن نیت در انتخاب افراد و شفاف‌سازی است، همچنین این پیشنهاد برای این است که ثابت کنم تیم ندارم و می‌خواهم معاون‌ها با ارائه عملکرد و با مشورت شورا انتخاب شوند.

درویشی در مورد راهکارهای شهر تاب‌آور، مطرح کرد: تاب‌آوری در بخش خدمات شهری و مدیریت بحران یکی از وظایف مجموعه خدمات شهری است و باید بتوانیم در این زمینه بحران‌ها را مدیریت و آموزش‌های مربوطه را در محلات، ادارات و مدارس شروع و اقدامات پیشگیرانه را نیز اعمال کنیم.

وی درباره پل‌سازی نیز بیان کرد: در پل سازی نمی‌توان سلیقه‌ای عمل کرد و باید بر اساس نظرات کارشناسانه کارگروه ترافیک و کمیته بررسی مسائل ترافیکی شهر و استان انجام شود.

درویشی با اشاره به اینکه در مورد نیاز همدان به قطار شهری باید تیم کارشناسی نظر بدهد، اظهار کرد: بر سرمایه‌گذاری و گردشگری تأکید دارم و معتقدم اگر بخواهیم شهرداری را از وضعیت کنونی نجات دهیم باید این بستر را فراهم کنیم و در این راستا شفافیت را در رأس قرار دهیم.

وی در رابطه با نیروهای اضافه شده به شهرداری و اینکه آیا با مجوز استانداری بوده است یا خیر، گفت: حدود ۷۰۰ نفر به مجموعه شهرداری وارد شده‌اند که با استعدایابی، گزینش و یا رانت بوده است و این افراد هزینه مضاعفی بر دوش شهرداری ایجاد کرده‌اند و باید راهکار مناسبی در راستای منافع شهر برای این افراد پیدا کنیم و تعیین تکلیف شوند، همچنین این موضوع باید مهار شود چراکه اگر تکرار شود شهرداری زمین‌گیر می‌شود بنابراین باید فضای موجود را اصلاح کنیم و ورودی‌ها را ببندیم.

درویشی با اشاره به اینکه همدان جزء شش استان توانمند در حوزه گردشگری است، گفت: در رابطه با زیرساخت‌های این صنعت خوب عمل نکرده‌ایم و مشکل از مجموعه استان و شهر است در حالی که نقش توریسم در درآمد شهرداری موثر است.

وی در مورد راهکارهای کاهش نارضایتی مردم از شهرداری هم بیان کرد: در بخشی از این نارضایتی حق با مردم است و باید کم‌وکاستی‌ها و بروکراسی‌های اداری اصلاح شود و زیر ساخت‌های شهر الکترونیک فراهم شود، مهمترین رکن این قضیه شفاف‌سازی است و زمانی رضایتمندی بالا می‌رود که خدمات شفاف و یکنواخت به مردم ارائه شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400052316318
  • خبرنگار :