رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان عنوان کرد:

سمنان در بحرانی‌ترین روزهای پیک پنجم/ جابجایی جمعیتی به صلاح نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: این استان در بحرانی‌ترین روزهای پیک پنجم خود قرار دارد و از همین رو رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از هرگونه جابه‌جایی جمعیت و عدم شرکت در اجتماعات ضروری است.

دکتر نوید دانایی در جمع خبرنگاران از تداوم روند صعودی مبتلایان و بستری‌ها در مناطق تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: روند صعودی مبتلایان در استان نگران‌کننده است و می‌طلبد که عموم شهروندان با رعایت توصیه‌های ستاد کرونا و وزارت بهداشت همراهی بیشتری با مدافعان سلامت داشته باشند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس از شناسایی 313بیمار جدید در 48ساعت اخیر خبر داد و افزود: جدا از بیش از 200 بیمار مثبت سرپایی در این مدت 113 مبتلای قطعی جدید در بیمارستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان بستری شده است.

وی با بیان اینکه شناسایی این تعداد مبتلای جدید گویای نگران‌کننده بودن وضعیت در مناطق تحت پوشش است افزود: ما در حال حاضر در بحرانی‌ترین روزهای موج پنجم کرونا قرار داریم لذا از هم‌استانی‌ها خواهشمندیم رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.

این پزشک فوق‌تخصص رعایت توصیه‌های مرسوم را در این شرایط الزامی خواند و گفت: با توجه به آغاز ایام محرم و عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان، رعایت پروتکل‌ها و اجتناب از حضور در اجتماعات بسیار ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه هر گونه کوتاهی در این شرایط مراکز درمانی و بیمارستانی استان را با بحران مواجه می‌کند اضافه کرد: توصیه ما عدم شرکت در هرگونه اجتماع و دورهمی و گردهمایی است.

وی توصیه کرد: آن دسته از افراد نیز که در مراسم عزاداری‌ها نیز شرکت می کنند حداکثر حساسیت را در استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و...داشته باشند.
وی از گروه‌های پرخطر خواست در ایام محرم، به صورت مجازی و یا از طریق برنامه های تلویزیونی به عزاداری بپردازند و به هیچ عنوان به صورت حضوری در مراسم های عزاداری شرکت نکنند. همچنین از برگزارکنندگان آیین های عزاداری نیز خواهشمندیم که در رعایت پروتکل ها جدی باشند و مراسم ها را با حداقل افراد برگزار و حفظ فاصله گذاری فیزیکی را نیز جدی بگیرند.

دکتر دانایی با بیان اینکه هیچ گونه جابجایی جمعیتی در این شرایط به صلاح نیست افزود: توصیه ما عدم شرکت در اجتماعات است اما از آن دسته از افرادی که در آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان شرکت می کنند نیز درخواست می کنیم پروتکل های بهداشتی را به طور رعایت کنند تا بتوانیم از این پیک پنجم نیز عبور کنیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400051913507
  • خبرنگار :