مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان خبر داد

بهره‌برداری از کنارگذر شرق اصفهان در نیمه اول سال آینده

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان پروژه کلان کنار گذر شرقی اصفهان را اتفاق بزرگی در توسعه راه‌های استان اعلام کرد و گفت: این پروژه تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته و اگر مشکلی در زمینه تأمین منابع مالی پیش نیاید در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ناصر نفری در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان که امروز (دوشنبه_۴ مردادماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه طی این مدت چند اتفاق مهم در سازمان همیاری شهرداری‌های استان افتاد که شاه بیت عملکرد ما است، اظهار کرد: این اتفاقات باعث شد شهرداری‌ها تغییر ریل دهند و از وظایف ساده، به اقدامات کلان و شاخص ورود کنند.

وی اجرای پروژه کلان کنار گذر شرقی اصفهان را ازجمله اقدامات شاخص برشمرد و گفت: اجرای این پروژه اتفاق بزرگی در توسعه راه های استان بود که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و اگر مشکلی در زمینه منابع مالی پیش نیاید در نیمه اول سال آینده می‌توان افتتاح کرد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان با اشاره به کریدور سراسری که از جنوب به شمال کشور می‌رسد، گفت: بخشی از این کریدور از استان اصفهان عبور می‌کند که اگر تکمیل شود، ۹۰ کیلومتر از طول کریدور کاسته و باعث ساعت‌ها صرفه جویی در وقت و انرژی می‌شود.

وی همچنین به اجرای پروژه در آزاد راه اصفهان_کاشان با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان اشاره و اظهار کرد: ۵۰ میلیارد تومان پروژه دیگر نیز در ماه های آینده با برگزاری مناقصه در جهت بهبود این آزادراه هزینه خواهد شد.

نفری با بیان اینکه طی این مدت به هیچ شهرداری نه نگفتیم، گفت: البته ممکن است تأمین اعتبار برای اجرای پروژه‌های شهرداری ها دیر یا زود شده باشد. درحال حاضر از شهرداری با یک میلیارد تا ۵۰‌ میلیون تومان بدهکاری به سازمان در استان داریم.

وی با یادآوری اینکه از سال ۱۳۹۵، کار اقتصادی بزرگ و مهمی انجام دادیم که در سود سازمان تأثیر گذاشت، توضیح داد: تا آن زمان به صورت نقدی کار می‌کردیم، اما از این زمان برای کمک به شهرداری‌ها و ضعیف نشدن نقدینگی سازمان، از شهرداری‌ها ملک گرفتیم. این کار باعث شد سازمانی که در سال 1392 فقط دو میلیارد و ۳۰۰ سود سالانه داشت تا این لحظه بالای ۶۰ میلیارد سود داشته باشد و به سازمان کمک کرد بتواند کارهای شاخصی انجام دهد.

نفری خاطرنشان کرد: البته ما هم از تورم در کشور زیان می‌بینیم اما چاره‌ای نداشتیم و نمی‌توانستیم برای سازمان نقدینگی حفظ کنیم. علاوه بر این از شهرداری‌هایی که در استان اسناد خزانه داشتند، اسناد دریافت کردیم و به آنها اعتبار دادیم.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان با بیان اینکه ۱۲۱ نفر از پرسنل سازمان امروز ۷۳ نفر شده اند، گفت: سازمان درحالی عملکرد بهتری داشته که ۵۰‌ نفر از نیروهای آن کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر دخل و خرج سازمان همیاری شهرداری‌های استان به عهده شورای اسلامی استان است، گفت: در مقطعی سازمان دچار سکته شد اما دوباره به ریل برگشت و توانست بلند شود، اگرچه چندین سال طول کشید تا مشکلات برطرف شود، اما امیدوارم با همت همه اعضای شوراها بتوانیم روز به روز شهرداری‌ها را به نقطه درخشان‌تری برسانیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400050402360
  • خبرنگار :