دریافت وجه در زمان ثبت‌نام در مدارس دولتی ممنوع است

دبیر ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری گفت: دریافت هرگونه وجه در موقع ثبت‌نام در مدارس دولتی اعم از هیات‌امنایی و عادی ممنوع است.

محمد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به موضوع دریافت وجه از دانش‌آموزان در موقع ثبت‌نام در مدارس، اظهار کرد: دریافت هرگونه وجه در موقع ثبت‌نام در مدارس دولتی اعم از هیات‌امنایی و عادی ممنوع است.

دبیر ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری در مدارس افزود: پس از آغاز سال تحصیلی مدیران مدارس هیات‌امنایی برنامه سالانه خود را جهت اجرا تدوین و سپس منابع مالی برای این برنامه‌ها را مشخص می‌کنند، سپس این برنامه باید به تائید هیات امنای مدرسه برسد و پس از تعیین مبلغ شهریه این مبلغ به والدین اعلام شود، اما مدارس دولتی عادی حق دریافت هیچ‌گونه وجهی را ندارند و والدین می‌توانند به‌صورت داوطلبانه به مدارس کمک مالی انجام دهند.

وی با اشاره به نحوه تعیین شهریه مدارس شاهد و استعدادهای درخشان، توضیح داد: شهریه این مدارس دارای یک سقف قانونی است و مبلغ پرداختی توسط والدین در روز ثبت‌نام به آن‌ها اعلام می‌شود، اولیا می‌توانند مدرسه موردنظر خود را انتخاب کنند.

محمدی در ادامه با اشاره به نحوه تعیین میزان شهریه در مدارس غیردولتی( غیرانتفاعی)، یادآور شد: این مدارس هرسال بر اساس یکسری شاخص‌ها امتیازبندی می‌شوند و شهریه این مدارس بر اساس نرخ تورم و امتیاز آن مدرسه تعیین می‌شود، امکان دارد دو مدرسه در یک محدوده از شهر قرار داشته باشند، اما میزان شهریه آن‌ها متفاوت باشد.

دبیر ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری افزود: شهریه تعیین شده برای مدارس غیرانتفاعی تنها برای برنامه‌های رسمی است و مدیران این مدارس مجاز نیستند برای برنامه‌های غیررسمی مانند سرویس ایاب و ذهاب، هزینه غذا و ... از والدین وجهی را دریافت کنند، هزینه‌های برنامه‌های غیررسمی باید اختیاری باشد و والدین در صورت تمایل این هزینه‌ها را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: به مدیران مدارس توصیه شده باتوجه به شرایط کرونایی و مشکلات اقتصادی مردم، در دریافت شهریه نهایت همکاری را با والدین داشته باشند و در صورت امکان این هزینه را به‌صورت اقساطی دریافت کنند، شهریه مدارس باید بر روی تابلو نصب و در معرض دید قرار بگیرد.

محمدی با بیان اینکه رسیدگی به شکایات اولیا در خصوص بحث شهریه مدارس و تخلفات این حوزه توسط کارشناس ارزیابی و عملکرد ادارات ۱۷‌گانه آموزش و پرورش در سطح چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود، گفت: والدین اگر احساس کردند نتیجه دلخواه برای آن‌ها حاصل نشده است می‌توانند با شماره تماس ۰۳۸۳۲۲۲۱۰۴۰ با اداره ارزیابی و عملکرد اداره‌کل آموزش و پرورش تماس بگیرند.

دبیر ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری در پایان یادآور شد: هزینه کتب دانش‌آموزان نیز به‌صورت رسمی اعلام شده، اما هنوز مبلغ بیمه به مدارس اعلام نشده است و مدارس نباید تا زمان اعلام وجهی دریافت کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۷ تیر ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400042719135
  • خبرنگار :