یک مسئول خبر داد:

افزایش ۲ برابری بیماران بستری کرونا در بیرجند

رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند از افزایش دو برابری بیماران بستری کرونا خبر داد.

علیرضا محمودی راد، پنج شنبه شب ۲۴ تیرماه به رسانه‌های گروهی گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۴ مادر باردار در بیمارستان با تشخیص بیماری کرونا بستری شدند و خوشبختانه تاکنون حال این بیماران خوب است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یک بیمار زایمان کرده و حال مادر و نوزاد خوب است که امید داریم با مراقبت‌هایی که می‌شود به سلامت از بیمارستان مرخص شوند.

محمودی راد خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش خارج از حد معمول بیماران کرونا در استان‌ها و شهرستان‌های همجوار درخواست داریم هموطنان از سفر کردن خودداری کنند حتی اگر نیاز به مراجعه به پزشک و مراکز درمانی دارند در شهر خود و مرکز استان خود پیگیری کنند.

رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند بیان کرد: مردم از هرگونه جا به جایی پرهیز کنند چون انتقال بیماری به شهرهای دیگر باعث می‌شود تمام کشور درگیر شود و درگیری تمام کشور هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی و روحی و روانی زیادی را برکشور تحمیل می کند و دچار مشکلات عدیده‌ای خواهند شد.

محمودی راد تصریح کرد: طی دو الی سه هفته گذشته آمار تست‌های کرونا افزایش پیدا کرد و به نسبت افزایش تست گیری، تست‌های مثبت گزارش شده بالا رفت.

وی گفت: به طوری که ۴ برابر قبل تست‌ها مثبت شدند و بیماران بستری هم اگر طبق روال قبلی پیش رویم شاید ۳ الی ۴ برابر بستری بیشتر می‌شد، اما خوشبختانه با اجرای پروتکل درمان سرپایی و ایجاد پرونده بستری سرپایی و تزریقات سرپایی برای بیماران کرونایی، بیماران بستری به دو برابر افزایش پیدا کردند و از حدود ۳۰ بیمار به ۶۰ بیمار رسیدند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۲۵ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400042517859
  • خبرنگار :