کهگیلویه وبویراحمد، به عنوان پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در بیمه سلامت همگانی انتخاب شد

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان به عنوان پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در بیمه سلامت همگانی انتخاب شد.

غلامرضا کاظمی با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد به عنوان پایلوت طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در بیمه سلامت همگانی انتخاب شده است، گفت: در راستای کمک به اقشار آسیب پذیر استان دارندگان دفترچه بیمه سلامت همگانی صاحب پزشک خانواده خواهد شد که در این راستا توانسته ایم با تلاش های زیاد و در حمایت از بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی، کهگیلویه وبویراحمد را به عنوان پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده انتخاب شود.

وی افزود: بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد با تحت پوشش قرار دادن ۵۱۲ هزار نفر بیش از ۷۴ درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار می دهد.

کاظمی گفت: بیش از ۳۴ هزار نفر جمعیت بیمه صندوق همگانی در سطح استان می باشند.


مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: صندوق بیمه همگانی در سال ۹۳ برای افرادی که فاقد دفترچه هستند شروع به کار شده و قانونگذار ارائه خدمات را منوط در مراکز دولتی دانشگاهی کرده است، اگر دارندگان این دفترچه به مراکز خصوصی مراجعه کنند خدماتی دریافت نخواهند کرد و هزینه آنها به صورت آزاد محاسبه خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه مراکز دانشگاهی دولتی استان دیگر تکاپوی نیاز بیمه شدگان را نداشته و هزینه زیادی را متحمل می شوند، افزود: با اجرای پایلوت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در صندوق بیمه سلامت همگانی به ازای هر ۵۰۰ نفر تا ۷۵۰ نفر برای پزشکان عمومی یک شیفت و ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰نفر برای پزشکان عمومی دو شیفت نظام ارجاع به سه سطح ۱ و۲ و۳ تقسیم می شود.


کاظمی تصریح کرد: فرانشیز پرداخت بیمار در همه سطوح 6 هزار تومان است.


به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد وی عنوان کرد: از نکات بسیار مهم این طرح، بیماریابی بیماران دچار دیابت و پرفشاری خون است و هر پزشک موظف است در ۳ماهه اول آغاز طرح حداقل یکبار بیمه شدگان منتسب خود را جهت غربالگری و کشف بیماریهای پیشگفت معاینات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۰ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400042014194
  • خبرنگار : 50224