مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمان اعلام کرد

جابه جایی ۹ میلیون تن کالا به وسیله ناوگان باربری جاده ای کرمان در سال جاری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان بیان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری حدود ۹ میلیون تن کالا از مبدا شهرستان های سراسر استان کرمان به وسیله ناوگان باربری جاده ای استان به مقاصد داخل و خارج از استان حمل شته است.

"سیدعلی حاج سیدعلیخانی" امروز ۱۹ تیرماه در جمع خبرنگارن با اعلام این خبر اظهار کرد: حدود ۴۰۰ هزاربرگ بارنامه طی سه ماهه اول امسال توسط شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالای داخل استان کمان صادر شدهاست.

وی گفت: بیشترین کالای حمل شده شامل مواد معدنی بوده که به ترتیب از شهرستان های سیرجان، کرمان، زرند بارگیری و به مقصد استان های کرمان، هرمزگان، یزد، اصفهان، خوزستان و سیستان و بلوچستان حمل شده است.

سیدعلیخانی افزود: عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن، گندله، آهن اسفنجی، کنستانتره سنگ آهن، سیمان و مواد نفتی بوده که به وسیله انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم ازکامیون، کامیونت و تریلر، تحت پوشش ۱۹۸ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان حمل کالا در سه ماهه نخست امسال در استان کرمان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۹ درصد افزایش داشته، تصریح کرد: در استان کرمان ۲۳۵ شرکت، ۵۸ موسسه و ۱۳ شعبه حمل و نقل جاده ای، به وسیله ۱۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه باربری، سالانه بیش از ۳۳.۵ میلیون تن کالا را از مبادی شهرستان های استان در داخل و خارج از استان حمل می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استاندار کرمان گفت: در سال گذشته در زمینه حمل و نقل کالا استان کرمان رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد و طبق آخرین سالنامه آماری منتشر شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سال قبل ناوگان حمل و نقل باربری استان موفق به انجام حدود ۵۰۰ هزار سفر باری درون استانی و حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار سفر برون استانی شده است.

وی به آمار رانندگان و ناوگان باربری اشاره کرد و افزود: در استان کرمان حدود ۱۹ هزار نفر راننده حرفه ای در بخش حمل و نقل کالا و تعداد ۱۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع تریلر، کامیون و کامیونت در به گردش آوردن چرخه حمل و نقل جاده ای استان فعالیت می کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400041913298
  • خبرنگار : 50189