رییس هیات شمشیربازی اردبیل:

 کرونا شمشیربازی را با چالش مواجه کرده است

 رئیس هیات شمشیربازی استان اردبیل گفت: شیوع ویروس کرونا این رشته ورزشی را با چالش مواجه کرده است.

هادی صباغی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از سویی تعطیلی سالن های شمشیربازی باعث متفرق شدن بازیکنان شده و از سوی دیگر محدودیت های سفرهای خارجی باعث شد ورود تجهیزات شمشیربازی به یک معضل اساسی تبدیل شود و عملا حتی برای تامین تجهیزات اولیه هم مشکل داریم.


وی با بیان اینکه شمشیربازی استان اردبیا الان در سطح اول کشور قرار دارد، اظهار داشت: در ارزیابی داخل استانی به عنوان هیات برتر ورزشی استان انتخاب شدیم و در ارزیابی کشوری برای هفتمین سال پیاپی در جمع 5 هیات برتر کشور قرار داریم و سال قبل چهارم شدیم. 


صباغی درخصوص وضعیت قهرمانان شمشیربازی استان و اسلحه های فعال گفت: اسکلت اصلی تیم ملی اپه متعلق به استان اردبیل است و حتی جدیدا آقای آرامش اصل به عنوان سرمربی تیم های نوجوانان و جوانان انتخاب شده است.

 
 وی افزود: در اسلحه سابر فعلا در حال بازسازی هستیم و اکثرا بازیکنانمان زیر 15 سال هستند اما در اسلحه فلوره مشکل داریم و تصمیم گرفته ایم در این اسلحه روی پتانسیل شهرستانها حساب کنیم و برهمین اساس به شهرستان های پارس آباد، خلخال و گرمی اعلام کرده ایم استعدادیابی های خود را روی این اسلحه متمرکز کنند و شروع کار هم از المپیاد استعدادهای برتر که بهمن ماه آینده برگزار خواهد شد، هدفگذاری شده است. 


رئیس هیات شمشیربازی استان اردبیل با اشاره به حوزه بانوان گفت: متاسفانه در حوزه بانوان مشکلات اساسی داریم زیرا هم مربیانمان پس از ازدواج با هیات قطع رابطه کاری کرده اند و هم بازیکنانمان بخاطر مشکلات درسی و قبولی دانشگاهی از شهرستانهای دیگر، عملا از چرخه قهرمانی خارج و دستمان در رده های سنی بالاتر خالی می شود. 


وی ادامه داد: در حال برنامه ریزی مجدد نقطه صفر برای بخش بانوان هستیم و الان از رده های سنی پایین در حال بازسازی هستیم و ان شاالله در سال‌های بعد نتیجه کار خود را نشان خواهد داد.  


صباغی تصریح کرد: با تدبیر مدیرکل ورزش و جوانان استان، بدهی های انباشت شده هیات های ورزشی از سالهای قبل پرداخت شد و بخشی از اعتبارات تقویم سالانه به حساب هیات ها واریز شد و این باعث شد خیال هیات ها برای حداقل شش‌ماهه اول سال راحت شود و بهتر بتوانند برنامه ریزی کنند. 

رئیس هیات شمشیربازی استان اردبیل با بیان اینکه اعتبارات ورزش باید با دید سرمایه گذاری دیده شود و نه هزینه ای، گفت: شمشیربازی جزو رشته های ورزشی سنگین و فوق تخصصی است و باید نگاه به آن مداوم و مستمر باشد تا بتواند خود را اداره و مدیریت کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400041611392
  • خبرنگار : 50428