مخالفت جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا با یک لایحه مربوط به چین

جمهوریخواهان کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مخالفتشان را با یک لایحه تحت رهبری دموکراتها با هدف تقویت رقابت پذیری با چین و مقابله با پکن بر سر مساله حقوق بشر اعلام کردند به این معنی که این کمیته احتمالا این لایحه را در روزهای آتی تنها با حمایت دموکراتها به پیش خواهد برد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی مایکل مک کال، جمهوریخواه ارشد این کمیته گفت، او با این لایحه تحت عنوان "قانون تضمین مشارکت و رهبری جهانی آمریکا" یا قانون Eagle که قرار است این کمیته روز چهارشنبه بررسی کند، مخالف است.

میل به اتخاذ سرسختی در تعامل با چین یکی از معدود تمایلات واقعا دوحزبی در کنگره به شدت دو دسته آمریکا که با یک برتری ناچیز تحت کنترل دموکراتهای هم حزب با جو بایدن، رئیس جمهور این کشور است، محسوب می‌شود.

با این حال این دو حزب بر سر این که چطور به بهترین شکل با چین تعامل داشته باشند اختلاف دارند. به عنوان مثال جمهوریخواهان به بندهایی در قانون Eagle که اجازه به اعتبارات برای ابتکار عمل‌های آب و هوایی می‌دهد، معترضند.

اما این جمهوریخواهان همچنین گفتند که احساس می‌کنند قانون Eagle بیش از حد خواستار مطالعات شده و یک فرصت از دست رفته به منظور اتخاذ اقدام معنادار همچون سخت‌تر کردن کنترل صادرات تکنولوژی و تنظیم دسترسی به برخی انواع داده‌های شخصی حساس همچون اطلاعات سلامت آمریکایی‌ها خواهد بود.

یک دستیار جمهوریخواه اظهار کرد: این به طور عمده فقط یک لایحه پیام رسان خواهد بود.

قانون Eagle در ماه مه از سوی گرگوری میکس، رئیس دموکرات کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان مطرح شد.

مجلس سنا در 8 ژوئن با یک اکثریت قدرتمند دو حزب و با نتیجه 68-32، لایحه فراگیر خودش در قبال چین تحت عنوان "قانون رقابت و نوآوری آمریکا" یا USICA را تصویب کرد؛ قانونی که مجوز به حدود 190 میلیارد دلار برای تمهیدات تقویت تکنولوژی و تحقیقات آمریکا می‌دهد و همینطور 54 میلیارد دلار را نیز برای افزایش تولید نیمه رساناها و تجهیزات مخابراتی آمریکا و تحقیق در مورد آنها اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400040805429
  • خبرنگار : 71415