یک تولیدکننده عنوان کرد:

تغییر دولت‌ها و برزخ 6ماهه قبل و بعد انتخابات

یک تولیدکننده و فعال اقتصادی با اشاره به جابجایی قدرت در کشورمان از طریق صندوق‌های رای و اثرات این جابجایی بر بخش‌های مختلف و از جمله در حوزه تولید و اقتصاد گفت: متأسفانه کشور ما 6 ماه قبل از انتخابات و 6 ماه بعد از انتخابات در حالت برزخ به سر می‌برد و این فرهنگ غلط اداری باید هر چه زودتر مرتفع شود.

علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در نشست اعضای اتق سمنان با مدیرکل بازرسی استان اظهار کرد: اتاق بازرگانی همکاری مستمر و مثبتی با سازمان بازرسی دارد.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط اتاق بازرگانی با دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی افزود: استمرار جلسات مشترک سازمان بازرسی با اتاق بازرگانی اثرگذاری بالایی دارد و اتاق بازرگانی و بخش خصوصی سازمان بازرسی را نهاد نظارتی و مشورتی و همیار می‌داند،

این فعال اقتصادی سمنانی با بیان اینکه در حال حاضر دوران گذار را طی می‌کنیم،خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر احتمالی مدیران در دولت جدید، باید تلاش مدیران و دستگاه‌ها بر این باشد که تا آخرین لحظات دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را تا زمان انتقال به انجام برسانند، البته نقش سازمان بازرسی در این مورد بسیار مهم است.

رئیس اتاق سمنان خاطرنشان کرد: بخش خصوصی توان میدان‌داری را دارد به‌شرط اینکه حاکمیت توسعه اقتصادی متناسب را در برنامه قرار بدهد.

وی بر لزوم استفاده مدیران از توانمندی‌ها و تجربیات فعالان تولید تاکید و تصریح کرد: ضرورت دارد تیم اقتصادی دولت مشاوره‌های تخصصی را با کارگزاران تولید و صادرات انجام بدهند، قطعاً نظرات فعالان اقتصادی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

همچنین فرج‌الله معماری عضو هیئت نمایندگان اتاق سمنان در این نشست گفت: در حال حاضر " میدان "،واحدهای تولیدی و صنعتی هستند، همه ارکان جامعه باید سعی و اهتمام داشته باشند تا اقتصاد قوی به وجود آوریم.

وی با بیان اینکه حوزه اقتصاد باید در محور تولید باشد به ظرفیت بالای استان سمنان در حوزه های صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری پرداخت و ادامه داد: استان سمنان شرایط بسیار خوبی دارد، به‌جای تمرکز در نقاط ضعف، تمرکز باید بر نقاط قوت باشد، استان سمنان می‌تواند به‌عنوان پایلوت رابطه دستگاه‌ها با سازمان بازرسی تعریف بشود، باتوجه‌به توانمندی‌ها استان سمنان این امر می‌تواند مبنای توسعه باشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد اتاق سمنان به انتظارت تولیدگران از سازمان بازرسی پرداخت و تصریح کرد: انتظار بخش خصوصی از سازمان بازرسی تعادل و توازن بین بخش دولتی و خصوصی است، اتاق بازرگانی و سازمان بازرسی می‌توانند پروژه‌های مشترکی را تعریف کند تا با کمک دستگاه‌ها مبانی موردنظر اجرایی شود.

همچنین مهدی حداد عضو هیئت نمایندگان اتاق سمنان در این نشست گفت: همکاری سازمان بازرسی کل کشور با اتاق‌های بازرگانی می‌تواند ضد فرهنگ‌ها را از جامعه برچیند.

این تولیدکننده از اتاق‌های بازرگانی به عنوان مراکز تبادل افکار نام برد و افزود: اجماع تفکر می‌تواند به همدلی و انسجام بیشتر در بخش‌های مختلف در استان و کشور کمک کند.

وی با اشاره به تغییر دولت و جابجایی مدیران در دولت‌های مختلف ادامه داد: متأسفانه شش ماه قبل از انتخابات و شش ماه بعد از انتخابات کشور در حالت برزخ به سر می‌برد، این فرهنگ غلط اداری باید هر چه زودتر رفع بشود .

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400040704951
  • خبرنگار :