تعرفه و قیمت ترجمه رسمی مدارک

هزینه ترجمه مدارک با عنوان نرخنامه ترجمه رسمی سال 1400 توسط اداره کل اسناد و امور مترجمان رسمی قوه قضاییه تعیین و به دارالترجمه های رسمی ابلاغ می شود و کلیه دارالترجمه‌ها موظف به پیروی کامل از این نرخنامه می‌باشند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام سامانه رسمی آنلاین، ارائه خدمات در رسمی آنلاین نیز مطابق با این نرخنامه است و بابت خدمات بیشتری که به مشتریان خود ارائه می‌دهد هیچ هزینه اضافی دریافت نمی‌کند.

جدول دقیق تعرفه رسمی ترجمه مدارک

 به منظور محاسبه ساده‌تر هزینه ترجمه رسمی اسناد و مدارک مطابق نرخنامه می‌توانید پیش‌فاکتور خود را از طریق لینک زیر ایجاد نموده و هزینه ترجمه رسمی انگلیسی، آلمانی، ترکی استانبولی، ایتالیایی، فرانسوی، عربی، روسی، اسپانیایی و سایر زبان‌ها را برای هر نوع سند که مورد نظر دارید به سادگی مشاهده نمایید.

دریافت پیش فاکتور ترجمه رسمی مدارک

1- تعرفه ترجمه رسمی اسناد و مدارک معین شده یا تیپ:

سندتیپ به اسناد و مدارکی گفته می‌شود که از نظر شکل و فرم یکسان و دارای کلمات ثابت و متغیر هستند. هزینه ترجمه رسمی مدارک تیپ در جدول زیر مطابق نرخنامه رسمی ارائه شده است (قیمت‌ها به تومان می‌باشند).

2- هزینه ترجمه اسناد و مدارک معین نشده یا غیرتیپ:

به اسناد و مدارگی گفته می‌شود که در فرم‌ها و اشکال گوناگون تنظیم شده و دارای ساختار یکنواخت و فراگیر نمی‌باشند. در واقع ترجمه رسمی مدارکی که در جدول بالا به آن اشاره نشده است مشمول این بند می‌شوند. هزینه ترجمه رسمی این نوع از اسناد به صورت کلمه‌ای انجام می‌شود و هزینه ترجمه هر کلمه در زیر آمده است:

ترجمه هر کلمه برای زبان انگلیسی (فارسی به انگلیسی و یا انگلیسی به فارسی) معادل 150 تومان

ترجمه  هر کلمه برای زبان‌های غیرانگلیسی مانند آلمانی، ترکی استانبولی، ایتالیایی، فرانسوی، روسی، عربی و … معادل 180 تومان

3- هزینه‌های مربوط به تاییدات دادگستری و امور خارجه

هزینه تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه (تک برگی) برای هر سند معادل 100،000 تومان در نظر گرفته می‌شود.

4- سایر هزینه‌های مربوط به ترجمه رسمی

به منظور انجام امور دفتری از قبیل پلمب اوراق ترجمه، کپی، اسکن، ثبت درخواست ترجمه در سامانه و تشکیل فایل مربوطه، استعلام و … علاوه بر هزینه ترجمه فوق به ازای هر سند مبلغ 200,000 ریال درنظر گرفته می‌­شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • یکشنبه/ ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400040604177
  • خبرنگار : 30054