مدیرکل بنیاد شهید:

لرستان ۶۸۰۰ ایثارگر بیکار دارد

مدیرکل بنیاد شهید لرستان گفت: در کل استان ۶۸۰۰ ایثارگر بیکار داریم که مشخصات آن‌ها در سامانه ثبت شده و از این تعداد ۶۵ درصد دارای مدارک دانشگاهی و تحصیلات عالیه هستند.

محمود زرین‌جویی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که اشتغال یکی‌از معضل‌های کشور است که لرستان همواره در این زمینه رتبه اول را در کشور دارد، اظهار کرد: ایثارگران نیز به‌عنوان کسانی‌که در این استان و کشور زندگی می‌کنند، با این مشکل روبرو هستند.

وی افزود: در کل استان ۶۸۰۰ ایثارگر بیکار داریم که مشخصات آن‌ها در سامانه ثبت شده و از این تعداد ۶۵ درصد دارای مدارک دانشگاهی و تحصیلات عالیه هستند که این افراد باید در آزمون‌های استخدامی شرکت کنند و افرادی که دیپلم و زیردیپلم هستند از راه‌های دیگر مانند تسهیلات اشتغال‌زایی مشغول به کار می‌شوند.

زرین‌جویی ادامه داد: طبق ماده ۲۱ قانون اساسی کلیه دستگاه‌ها مکلفند در چهارچوب سهمیه استخدامی و جایگزینی نیروهای خروجی خود حداقل ۲۵ درصد نیازهای استخدامی خود را از میان جانبازان و آزادگان فاقد شغل و فرزندان و همسران شهداء و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان بالای یک سال اسارت معرفی شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تأمین و به استخدام آنان از محل مجوزهای مربوط و پست‌های بدون متصدی اقدام کنند و پنج سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و آزادگان زیر یک سال اسارت، خواهران و برادران شهداء اختصاص دهند و در مواردی که نیاز به تخصص دارد رعایت شرایط علمی الزامی است.

مدیرکل بنیاد شهید لرستان عنوان کرد: ادارات، شرکت‌ها و بنگاه‌هایی که امکان استخدام افراد به  صورت شرکتی یا قراردادی را دارند موظف هستند قانون ماده ۲۱ که رعایت سهمیه جذب فرزندان شهدا و جانبازان است، را تا سقف ۲۵ تا ۳۰ درصد رعایت کنند.

وی با اشاره به این که مردادماه سال گذشته طی سفر اوحدی، رئیس بنیاد شهید کشور به لرستان، تفاهم‌نامه‌ای با استاندار منعقد شد که دستگاه‌های زیرمجموعه لستان ازجمله اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی و صمت در بحث مجوزها و به کارگیری در شرکت‌ها و بنگاه‌ها سهمیه ۲۵ درصدی این جامعه را رعایت کنند.

زرین‌جویی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های کرونایی و افزایش مشکلات  تولید، خیلی از بنگاه‌های اقتصادی کشش جذب نیرو را ندارند.

مدیرکل بنیاد شهید لرستان عنوان کرد: انتظار ما از استاندار و معاون اقتصادی استانداری این است که براساس تفاهم‌نامه منعقد شده دستگاه‌های متولی و شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در راستای اجرای طرح به ما کنند.

وی تصریح کرد: در راستای ایجاد اشتغال با کمک صندوق توسعه ملی و صندوق اشتغال ایثارگران، به ایثارگرانی که مجوز ایجاد شغل و پروانه بهره‌برداری داشته باشند و به فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد، تسهیلات اشتغال‌زایی با سقف ۱۰۰ میلیون تومان داده می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400040503212
  • خبرنگار : 50310