کرملین موضع کشورهای میزبان نیروهای ناتو را محکوم کرد

سخنگوی کرملین اظهار داشت، موضع کشورهای حوزه بالتیک و لهستان که نیروهای ناتو را در خاک خود اسکان داده‌اند و در عین حال درباره تهدید روسیه گمانه‌زنی می‌کنند، غیرمنطقی و مخرب است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد: اینها کشورهایی هستند که مخالف ایده برگزاری نشستی میان روسیه و اتحادیه اروپا هستند.

وی افزود: متاسفانه اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهند تعداد زیادی از کشورها در نشست روز پنجشنبه علیه گفت‌وگو با روسیه صحبت کردند. ما می دانیم که این کشورها عمدتا اعضای جدیدتر اتحادیه اروپا به ویژه کشورهای حوزه بالتیک و لهستان هستند. اجازه دهید بار دیگر تاکید کنم که این رویدادها باعث تاسف هستند.

سخنگوی کرملین گفت: اینها کشورهایی هستند که مرتبا ادعاهای بی‌پایه و اساسی را درباره وجود تهدیدی از سوی فدراسیون روسیه علیه‌شان مطرح کرده‌اند.

پسکوف درباره موضع کشورهای حوزه بالتیک و لهستان که مخالف نشست اتحادیه اروپا با روسیه هستند، تاکید کرد: اینها کشورهایی هستند که هر کار می‌توانند انجام می‌دهند تا میزبان تعداد بیشتری نیرو از ناتو و دیگر کشورها به ویژه از آمریکا باشند. بنابراین یک بن‌بست به وجود می‌آید.

وی افزود: از یک سو اینها کشورهایی هستند که درباره یک تهدید صحبت می‌کنند و از سوی دیگر نیروهای مسلح خارجی را در خاکشان اسکان می‌دهند، از این رو خود را در معرض خطر جدی‌تری قرار می‌دهند. از همه مهم‌تر، آنها از برگزاری مذاکره امتناع می‌کنند.

پسکوف تصریح کرد: از نظر ما این موضع غیرمنطقی است. به علاوه، این اقدامات از نظر چشم‌انداز آینده مضر و مخرب هستند.

سخنگوی کرملین گفت: تمایل اعضای جدید اتحادیه اروپا برای اسکان نیروهای ناتو در خاکشان منجر به بالا رفتن امنیت در این قاره نمی‌شود.

وی افزود: بلکه برعکس، این اقدام منجر به افزایش تنش می‌شود. نکته همین جاست. این ما نیستیم که نیروهای مسلحمان را در کشورهای ثالث مستقر می‌کنیم. این نیروهای مسلح خارجی هستند که در نزدیکی مرز ما مستقر می‌شوند و ما را مجبور می‌کنند تا اقداماتی را برای حفاظت از خودمان انجام دهیم. این ما نیستیم که نیرو به کشورهای دیگر اعزام می‌کنیم. اینها پرسنل کشورهای دیگری هستند که در نزدیکی مرزهای ما مستقر می‌شوند.

پسکوف تصریح کرد:‌ در نتیجه وضعیت در حال ظهور بیشتر برای اتحادیه اروپا و بروکسل نگران‌کننده است. آنها اختلاف نظرهای زیادی دارند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400040502991
  • خبرنگار : 71477

برچسب‌ها