خبرهای خوب استاندار برای طرح‌های عمرانی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد هواسان، جاده گیلانغرب به سومار، پروژه قطار شهری و ساماندهی ناوگان حمل و نقل شهری کرمانشاه خبر داد.

هوشنگ بازوند با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای جذب اعتبار طرح های عمرانی استان در دیدار امروز(۲۴ خرداد) با مدیران عامل بانکهای کشور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای تکمیل سد هواسان با مشارکت بانک های سپه، صادرات، کشاورزی و ملی مجموعاً ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق ماده 56 تخصیص و ابلاغ می شود که این طرح می تواند تکمیل کننده سامانه گرمسیری باشد.

وی افزود: برای تکمیل این سد خاکی با هسته رسی که 51 متر ارتفاع دارد و ظرفیت مخزن آن 188 میلیون متر مکعب است، امروز پیگیری های ویژه ای با حضور دکتر حیدری نماینده مردم گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب نیز انجام شد و امیدواریم با این تأمین مالی شاهد پیشرفت مطلوب روند اجرای پروژه باشیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه آخرین وضعیت پروژه قطار سبک شهری کرمانشاه در فاز اول را تشریح کرد و گفت: برای تکمیل این فاز و تسریع در روند احداث امروز جلسه ای با هیات مدیره بانک سپه برگزار و مقرر شد ۱۷۰ میلیارد تومان برای اجرای فاز یک پروژه قطار شهری به کرمانشاه اختصاص یابد و امیدواریم با این اعتبار مصوب و تکمیل سهم آورده شهرداری بزودی شاهد بهره برداری از فاز یک قطار شهری کرمانشاه باشیم.

 استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ساماندهی و نوسازی ناوگان حمل ونقل شهری نیز یکی از مواردی بود که در جلسه با مدیران عامل بانکها پیگیری شد، خاطرنشان ساخت: از سوی بانک سپه ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی و نوسازی اتوبوسرانی کرمانشاه در نظر گرفته شد.

وی افزود: در مجموع ۲۷۰ میلیارد تومان به شهرداری کرمانشاه اختصاص یافت و بر این اساس شهردار کرمانشاه باید برای جذب سریعتر این اعتبار پیگیری های جدی و لازم را انجام دهد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برای احداث جاده گیلانغرب به سومار (زله زرد) که از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مزایای زیادی برای استان دارد و می تواند تسهیل کننده روند مبادلات مرزی باشد نیز ۸۰ میلیارد تومان اختصاص یافت، گفت: در جلسه ای با دکتر نوبخت این موضوع مطرح و همچنین برای اخذ مجوز پالایشگاه گیلانغرب نیز پیگیری صورت گرفت که مقرر شد این‌موضوع خارج از نوبت رسیدگی شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400032417930
  • خبرنگار :