مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان خبر داد

استفاده از ۶۵۸ صندوق الکترونیکی در انتخابات شورای شهر همدان

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: ۲۱۲ شعبه اخذ رأی و ۶۵۸ صندوق الکترونیکی برای انتخابات شورای شهر همدان درنظر گرفته شده‌است.

محمدحسن میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در انتخابات شورای شهر همدان که به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، ۲۱۲ شعبه اخذ رأی و ۶۵۸ صندوق الکترونیکی درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: به طور متوسط برای هر شعبه سه صندوق الکترونیکی درنظر گرفته شده است و در صورت لزوم امکان افزایش تعداد صندوق ها در شعبه های شلوغ به چهار صندوق وجود دارد.

میرزایی خاطرنشان کرد: مهمترین مزیت صندوق‌های الکترونیکی این است که شمارش آراء در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد و امکان تقلب و خطا در شمارش آراء نیز وجود ندارد.

وی در رابطه با نحوه استفاده از صندوق‌های الکترونیکی توضیح داد: در مرحله اول باید از طریق دستگاه احراز هویت با توجه به بررسی کدملی افراد مشخص شود که این فرد، بالای ۱۸ سال و زنده است و در جای دیگری رأی نداده و در صورت دارا بودن این شرایط برای آن کارت تعرفه صادر می‌شود.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان ادامه داد: پس از صدور کارت تعرفه الکترونیکی آن وارد صندوق الکترونیکی اخذ رأی کرده و در آنجا می‌توانند کد ۱۱ کاندیدای موردنظر خود را وارد کنند و یا رأی سفید بدهند.

وی با بیان اینکه بهتر است رأی دهندگان کد چهار رقمی نامزد موردنظر خود را به همراه داشته باشند، گفت: اگر کد نامزدی را اشتباه وارد کنند امکان تصحیح آن وجود دارد و پس از تأیید نهایی علاوه بر ثبت الکترونیکی آراء افراد، رأی موردنظر افراد در کاغذی پرینت شده و در صندوق انداخته می‌شود تا در صورت لزوم و اعتراض کاندیدایی امکان بررسی دستی آن نیز وجود داشته باشد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400032316452
  • خبرنگار :