مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

مشارکت حداکثری در انتخابات موجب افزایش اقتدار کشور می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو موجب افزایش اقتدار و قدرت نرم کشور می شود.

محمدرضا عبدالرحیمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رای به عنوان پشتوانه اساسی برای حرکت در مسیر پیشرفت و هدایت کشور و تعیین سرنوشت بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه با اشاره به اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی افزود: در جمهوری اسلامی، امور کشور از راه انتخابات، انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و اعضای شوراهای شهر و روستا اداره شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین با بیان اینکه امروز مهمترین رویداد پیش روی کشور، موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است، ادامه داد: مردم با حضور آگاهانه و شایسته گزینی، در اداره امور شهرها و روستاها که ملموس با زندگی روزمره ایشان است، موجبات بهبود مستمر شرایط زندگی خود را فراهم کنند.

وی انتخابات را مظهر حضور مردم برای تعیین سرنوشت خود عنوان کرد و اظهار کرد: انتخابات مظهر احقاق حق مردم است و بر اساس اصل ۵۶ قانون اساسی، طبق اصل قانون اساسی حاکمیت‏ مطلق‏ بر جهان‏ و انسان‏ از آن‏ خداست‏ و هم‏ او، انسان‏ را بر سرنوشت‏ اجتماعی‏ خویش‏ حاکم‏ ساخته‏ است‏ و هیچ کس نمی تواند این حق را از انسان سلب کند و یا در خدمت منافع فرد یا گروهی خاصی قرار گیرد.

وی ادامه داد: آینده این کشور با حضور و مشارکت حداکثری و با انتخاب اصلح از بین صالحین می تواند هم در حوزه شهری و روستایی و هم در سطح کلان ملی شاهد شکوفایی و حرکت در مسیر پیشرفت باشد.

عبدالرحیمی با اشاره به این سخن حضرت امیرالمؤمنین(ع) که یُسْتَدَلُّ عَلَی اِدبارِ الدُّوَلِ بِاَربَعٍ: تَضییعِ الاُصولِ وَ التَّمَسُّکِ بِالفُرُوعِ وَ َتقدیمِ الاَراذِلِ وَ تَاخیرِ الاَفاضِلِ» تاکید کرد: امام علی (علیه‌السلام) در روایتی چهار عامل را سبب شکست دولت‌ها معرفی کرد که عبارتند از ضایع کردن اصول و مسائل مهم، سرگرم شدن به فروع و امور کم اهمیت، به کار گماردن آدم‌های دون پایه و نیز کنار گذاردن انسان‌های فاضل، لذا باید با بهره گیری علمی از این توصیه مولای متقیان در انتخاب شایستگان و واگذاری هدایت جامعه به شایستگان به معنای واقعی در همه سطوح، زمینه های توسعه و پیشرفت و سامان ملک و ملت را بیش از پیش رقم زنیم.

وی اضافه کرد: برای انتخاب اصلح باید تقدیم افاضل کنیم و تدبیر امور خود را با مراجعه به شایستگان به افراد دانا، ماهر ، مجرب ، برخودار از بینش بالا و صادق و پاکدست و تلاشگر بسپارم.

عبدالرحیمی در بیان شاخص های انتخاب اصلح بیان کرد: فرد صالح باید از سطح بالایی از دانایی عمومی و راهبردی و مهارت ادراکی و فهم نافذ و تجربه مدیریت مرتبط با مسائل کلان ملی بینش بسیار بالا در رابطه با موضوعات ملی و بین المللی بوده و از روحیه جهادی و تلاشگری تدبیر پایه همراه با صداقت و پاک دستی باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، حضور حداکثری در پای صندوق های رای را پشتوانه ای برای دولت آینده برای حضور موثر در عرصه های مختلف بین المللی و حل مسائل ملی دانست و گفت: با حضور حداکثری است که منتخب با همراهی از سوی مردم می تواند بر بسیاری از چالش های موجود غلبه کند.
انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400032316190
  • خبرنگار : 50145