رضایی در گفت‌وگو با مردم خراسان رضوی:

استانداران هر استان را از همان‌ استان انتخاب می‌کنیم

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت اقدام و تحول استانداران هر استان از همان استان انتخاب می‌شوند.

محسن رضایی امروز در گفت‌وگو با مردم خراسان رضوی که از شبکه استانی پخش شد، با تاکید بر اینکه دیگر زمان شعار تمام شده و اکنون زمان برنامه و اقدام است، اظهار کرد: ما در دولت اقدام و تحول برای هر استان برنامه خاص همان استان را با کمک مردم آن تنظیم کردیم و در اختیار داریم.

وی ادامه داد: هیچ استانی نیست که نسخه مخصوص خود استان برایش نوشته نشده باشد، هر استانی طبیعت خاص و مردم خاص خودش را دارد، نسخه واحد نوشتن از تهران برای همه استانها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ها، مزیت‌ها، قابلیت‌ها و استعدادهای مردم هر استان است.

رضایی اضافه کرد: دولت ما، دولت اقدام و تحول متناسب با توانایی‌های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را در آن استان تهیه کرده و اجرا خواهیم کرد.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: البته بعضی از مسائل عمومی است، مثل یارانه ۴۵۰ هزار تومانی که من می‌گویم برای همه استان‌ها است، اما بعضی از فعالیت‌های خاص هر استان که متناسب با مردم همان‌جاست باید تهیه و اجرا شود.

رضایی خاطرنشان کرد: ما بر این اساس در دولت اقدام و تحول عمل می کنیم اما این کافی نیست، ما اختیارات تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را هم به همان استان‌ها می‌دهیم تا در هر استان قطب‌های اقتصادی به وجود آید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هرکدام از استانها به اندازه کشوری می‌تواند تولید داشته باشد، افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر از برخی استانهای ماست، 25 کشور اروپایی سرزمین آنها در سرزمین ما جا می‌گیرد. ایران خیلی بزرگ است مشروط به اینکه همه اقوام و همه استان‌ها همانطور که در انقلاب و در دفاع مقدس به صحنه آمدند این بار نیز در دولت اقدام و تحول همه مردم را به صحنه می‌آوریم و تمام ایران به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی تبدیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اما این موضوع مشروط به این است که جوانان‌مان نشاط داشته باشند، از ظرفیت همه بانوان استفاده کنیم، شور و نشاط در کشور به وجود بیاریم و آزادی‌های اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت کنیم. مرتب به جوانان‌مان ایراد نگیریم، آنها را آموزش بدهیم و توانایی‌هایشان را بالا ببریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولت من این تجربه را دارد که چگونه جوانان 18، 19 ساله و چگونه همه اقوام ایران را میتوان به دور هم جمع کرد و کارهایی از جمله آزادسازی خرمشهر را انجام داد. دولت ما یک بار دیگر می خواهد چنین وحدت ملی را در سراسر ایران به وجود بیاورد.

وی گفت: آیا بیرون کردن فقر، گرانی، بیکاری و تبعیض اهمیتش کمتر از بیرون کردن سربازان صدام حسین از خرمشهر است، اگر آن اقدامات مقدس بود اینها هم مقدس است.

رضایی با اشاره به اینکه ما برای رسیدن به این ایده بزرگ چند خط مشی داریم، خاطرنشان کرد: اول اینکه استانداران دولت اقدام و تحول از همان استانها انتخاب خواهند شد، کدام استان است که مردان و زنان بزرگی نداشته باشد، سرزمین ایران در هر استان و قومش مردان بزرگی هستند که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در انتخاب استانداران نیز پارتی بازی نداریم، برای هر استان 10 نفر کاندیدا می‌شوند، این افراد در یک جمعی از نخبگان می آیند مطالب خود را مطرح می کنند، نمره بندی می‌شوند و از بین آنها دو یا سه نفر به دولت پیشنهاد می‌شوند و ما یک نفر از آنها را انتخاب و دو نفر دیگر را ممکن است از معاونین آن استاندار قرار دهیم.

رضایی تاکید کرد: ما به استانداران اختیارات می دهیم، طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی رئیس جمهور با تصویب هیئت دولت می‌تواند اختیارات خودشان را به افرادی واگذار کند، ما در بعد اقتصاد این اختیار را به استانها می‌دهیم،  نکته بعدی این است که ما به مدیران استانها اطلاعات پژوهشی که در اختیار داریم را می دهیم و آنها را به امان خدا رها نمی‌کنیم.

وی اضافه کرد: دولت اقدام و تحول با تمام توان پشت سر استانداران خود ایستاده است، اختیارات و اطلاعات به آنها می‌دهیم و اجازه می‌‍دهیم خودشان تصمیم بگیرند، نمایندگان ما در استانها مسلوب الاختیار نیستند اما هدایت و حمایت می‌شوند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اولین توجه ما به اقشار آسیب پذیر خواهد بود، گفت: درخصوص مسئله اشتغال و تولید می‌خواهیم در استانها با حمایت دولت مرکزی اشتغال به وجود بیاوریم و از جمله بزرگ‌ترین کارهایی که خواهیم کرد این است که نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه‌اندازی می‌کنیم.

وی ادامه داد: من و دوستانم مثل دوران جنگ که زیر شیمیایی و بمباران رفتیم می‌آییم و خود را سپر ملت ایران می‌کنیم و مشکلات را حل خواهیم کرد.ما نمی‌گذاریم این چهره غم و غصه‌ای که بر ملت ایران نشسته است تداوم پیدا کند. ما اجازه نمی‌دهیم نان قرضی، زباله گردی و کول‌بری بر قامت بلند ملت ایران بنشیند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400032014725
  • خبرنگار : 50243