فرماندار خبر داد

افزایش ۲۳۶ درصدی بودجه عمرانی شهرستان کنارک

فرماندار شهرستان کنارک سیستان وبلوچستان گفت: با افزایش ۲۳۶ درصدی بودجه بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۰ شاهد تحول، توسعه و پیشرفت در طرحهای عمرانی شهرستان کنارک خواهیم بود.

به گزارش ایسنا حمیدالدین یوسفی در اولین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان که با حضور ویدئو کنفرانسی عرب رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد گفت: اتفاقات خاص و ویژه ای با همراهی استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی،مدیران ارشد استانداری و مجموعه سازمان مدیریت استان در زمینه اعتبارات عمرانی رخ داده که در تاریخ توسعه ای استان بی سابقه و نقطه عطف می باشد.

وی اعتبار شهرستان را در سال گذشته ۴۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به اعتباراتی که در سال گذشته تصویب شد و شرایطی هم که کشور داشت توانستیم بودجه عمرانی شهرستان را به ۳ هزار و ۶ میلیارد ریال افزایش دهیم که نشان از رشد بیش از ۶ برابری اعتبار تصویب شده را داشته است.

یوسفی افزود: اعتبار عمرانی شهرستان در سال ۱۴۰۰ با رشد ۲۳۶ درصدی نسبت به ابتدای سال گذشته  به رقم ۱۰۹۴ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده و کنارک بیشترین جهش را در رشد اعتبارات در سطح استان به خود اختصاص داده است .

فرماندار شهرستان کنارک در ادامه گفت : علاوه بر اختصاص بودجه جهت فعالیت های عمرانی شهرستان ، باید به یک نکته اشاره کرد که پروژه هایی از جمله بزرگراه، گازرسانی( خراسان رضوی به عنوان معین جهت اجرا تعیین گردیده)  که زمانی آرمان و آرزوی مردم شهرستان بود در حال اجرا می باشد و هم اینک ۶ کارگاه در زمینه ی ایجاد بزرگراه و راه آهن در شهرستان با جدیت در حال فعالیت می باشند و در بخش خصوصی نیز ۱۵ پیمانکار در یک پروژه ایفای نقش می نمایند و این موضوع نمایانگر نگاه ویژه نظام و دولت به این خطه از میهن اسلامی است تا بتوانیم فاصله ی معنادار توسعه ای شهرستان را نسبت به میانگین کشوری کاهش دهیم.

وی افزود: با این جهشی که در بودجه داشته ایم، انتظار این است مدیران به گونه ای عمل کنند تا با انتخاب، ارزیابی و گزینش صحیح پیمانکاران ، اعتبارات در مسیر درست و به موقع هزینه شود و تلاش کنیم با همین نگاه توسعه ای در جهت رسیدن به شاخص های کشوری  گامهای استواری برداریم.

یوسفی به موضوع بزرگترین سد مخزنی استان اشاره کرد و گفت: طی سالهای گذشته سد کهیر به عنوان بزرگترین سد مخزنی استان از پیشرفت قابل قبولی برخوردار نبود و با نگاه استاندار، منابع مالی آن تامین و کارفرما تغییر و نوید این را می دهیم که تا پایان سال‌جاری سد کهیر آبگیری گردد.

فرماندار شهرستان کنارک، بندر صیادی تنگ را از جمله پروژه های زیرساختی و مهم در حوزه ی شیلات عنوان کرد و گفت: فاز یک این بندر در سال ۹۹ و با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید و با اعتبارات جدید و پیمانکار قوی که در حال فعالیت می باشد و همچنین نگاه مقام معظم رهبری در زمینه ی توسعه دریا محور در سواحل مکران ، این پروژه نیز تکمیل و با بهره برداری کامل، بیش از پیش در اقتصاد ملی در حوزه ی شیلات نقش آفرین خواهیم بود.

گفتنی است شهرستان کنارک در آستانه جهش قرار دارد و با اجرای پروژه های عمرانی، این شهرستان علاوه بر نیاز استان، آمادگی تامین بخشی از نیازهای کشور بویژه در حوزه شیلات و کشاورزی  را دارد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400031410608
  • خبرنگار : 50191