یک مسئول:

در خاموشی های اخیر برق بیمارستان های استان مرکزی قطع نشد

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی گفت: برق بیمارستان ها تاکنون قطع نشده و برنامه ای هم برای اینکار وجود ندارد، اما به هر حال باید تجهیزات برق اضطراری بیمارستان ها چک شود تا در صورت لزوم مشکلی ایجاد نشود.

محمد اله داد روز چهارشنبه ۱۲ خرداد در جلسه کارگروه گذر از پیک ۱۴۰۰ اظهار کرد: برنامه لازم در خصوص خاموشی های صنایع و سایر خاموشی ها تهیه شده است. با مدیریت مصرف صورت گرفته تا حدودی خاموشی در هفته جاری مدیریت شده و شاهد خاموشی زیادی در شهرها و رستاها نبودیم. صنایع نیز موظف شدند به برنامه اعلام شده عمل کنند.

وی افزود: صنایعی که همکاری لازم را در راستای مدیریت مصرف برق انحام دادند دچار خاموشی نشدند و تا این لحظه مجبور به خاموشی نشده ایم که امیدواریم تا آخر هفته نیز روند به همین شکل پیش برود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی تصریح کرد: ماینرهای غیرمجاز یکی از مسائل و مشکلات صنعت برق است. تاکنون حدود ۱۵هزار دستگاه ماینر در انبار اموال تملیکی در حال نگهداری است که تقاضا داریم دستگاه قضایی دستور توقیف این دستگاه ها را تا پایان تابستان صادر کند.

اله داد بیان کرد: برق بیمارستان ها تاکنون قطع نشده و برنامه ای هم برای اینکار وجود ندارد، اما به هر حال باید تجهیزات برق اضطراری بیمارستان ها چک شود تا در صورت لزوم مشکلی ایحاد نشود.

وی با اشاره به مقایسه ۵شنبه تعطیل و غیرتعطیل ادارات گفت: بین ۱۵ تا ۲۰ مگاوات کاهش بار در ۵شنبه تعطیل گذشته ثبت شده و پیشنهاد ما بر این است که برای مدیریت بهتر امور، ساعات کار ادارات کاهش داده نشود اما ساعت کاری از ساعت ۶.۵ صبح تا ۱۳.۳۰ دقیقه باشد.

فرهاد شبیهی، مدیرعامل برق منطقه ای باختر نیز در این نشست گفت: رشد مصرف برق در کشور و این استان بیش از ۲۰ درصد است که این رقم در سال‌های قبل، کمتر از سه درصد بوده است.

وی با بیان اینکه عرضه برق در کشور با محدودیت‌های جدی همراه است و شرایط بسیار شکننده است ادامه داد: نیروگاه‌ها برای تولید برق بیش از حد از ظرفیت‌های آبی استفاده می‌کنند و اگر نیروگاه یا خطی از نیروگاه از مدار خارج شود، بحران جدی در کشور ایجاد می‌شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر ادامه داد: فعالیت رمز ارزها از مشکلات اصلی در ایجاد مشکل کمبود برق است و باید به هر طریق جمع‌آوری و متوقف شوند.

وی ادامه داد: صنایع می توانند همکاری موثری در کمک به حل مشکلات ایجاد شده داشته باشند و در صورتی که صنایع همکاری لازم را نداشته باشند، در فهرست قطع اضطراری قرار خواهند گرفت که این امر می‌تواند آسیب جدی برای آنها به دنبال داشته باشد.

شبیهی افزود: دستگاه های اجرایی باید در راستای مدیریت مصرف برق بار مصرف خود را تا ۵۰ درصد کاهش دهند و اداراتی که از این مهم تخطی کنند باید معرفی شوند و برخورد لازم با آنها صورت گیرد و برق ادارات پرمصرف نیز باید قطع شود.

وی تصریح کرد: جهادکشاورزی باید با کشاورزان هماهنگی لازم را داشته باشد و کشاورزان نیز باید ضمن رعایت سقف مصرف انرژی، کنترل جدی در مدیریت مصرف برق کشاورزی داشته باشند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400031209530
  • خبرنگار : 50204