رییس مجمع نمایندگان استان:

تجهیزات راهداری در خراسان شمالی اندک است

رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی گفت: جاده‌های این استان صعب العبور هستند و در حوزه راهداری تجهیزات و امکانات مناسب در این منطقه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، محمد پاکمهر، رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی، ۱۲ خرداد ماه، در جلسه شورای هماهنگی راه وشهرسازی خراسان شمالی، که باحضور معاون وزیر راه وشهرسازی و رییس سازمان راهداری وحمل ونقل برگزار شد، با اشاره به اینکه در واقع حدود ۶۰ درصد جمعیت استان را قشر روستایی تشکیل می دهند، گفت: تا زمانی که ۵۲ درصد جمعیت استان را جمعیت شهری در نظر بگیریم نمی توانیم پیشرفت چشم گیری داشته باشیم زیرا این آمار با در نظر گرفتن جمعیت تازه به شهر پیوسته صادق است.

پاکمهر در مورد راه های روستایی بیان کرد: اکثر راه های روستایی در خراسان شمالی نیازمند تعمیر و مرمت هستند و استاندارد های لازم را ندارند، در این مورد پیشرفت خاصی نداشته و عقب هستیم و با توجه به اینکه میزان تردد در راه های روستایی با راه های اصلی چندان تفاوتی ندارد و امار تصادفات در این راه ها نیز بالا است، باید برای آن اعتبارات ویژه ای را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی معمولا دارای جاده های صعب العبور است، افزود: تجهیزات و امکانات مناسبی برای فصول سرد سال نداریم و نیازمند تجهیزات مناسبی برای کنترل صعب العبور بودن راه ها درفصل سرما هستیم.

پاکمهر با بیان این که در بودجه ۱۴۰۰ ، در دو بخش اعتبارات به استان تعلق گرفته است که یک بخش ۴۵۳ میلیارد تومان است، گفت: این اعتبار نسبت به سایر استان ها اندک است اما رشد خوبی را داشته است.

رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی  با اشاره به بودجه قیر رایگان مصوب در دولت یازدهم، گفت: یک میلیون تن قیر مصوب شد که حدود ۴۸ درصد آن سهم راه و شهر سازی است و در بودجه ۱۴۰۰ چهار میلیون تن قیر به استان اختصاص داده شد که با اعتراض شورای نگهبان این میزان به ۲ میلیون تن کاهش پیداکرد.

پاکمهر با بیان اینکه برای محرومیت زدایی  استان ۴۸۷ میلیارد تومان اعتبار خاص پیش بینی شده است، افزود: از سال ۱۳۹۲ پروژه های روستایی شروع شده است که با گذشت ۸ سال هنوز آسفالت نشده اند و باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، استان خراسان شمالی بیش از ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه فرعی و چهار و ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

قریب به نیمی از جمعیت خراسان شمالی را روستاییان تشکیل می‌دهند.

خراسان شمالی در مسیر گذر استان‌های شمالی کشور و زائران مشهد مقدس قرار دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400031209455
  • خبرنگار :