میزان پیشرفت کتابخانه مرکزی البرز دو سال بعد از کلنگ‌زنی؛ تقریباً هیچ!

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز گفت: معاونت فنی- عمرانی شهرداری کرج وظیفه ساخت کتابخانه مرکزی البرز را به عهده دارد و بنا بود این کتابخانه را ۲۴ ماهه تکمیل و برای تجهیز در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان قرار دهد که این اتفاق نیفتاده است.

هادی آشتیانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت کتابخانه مرکزی البرز اظهار کرد: کتابخانه مرکزی البرز تیر ماه ۹۸ در پارک ابن سینا بلوار سربازان گمنام کلنگ زنی شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد این کتابخانه با هدف تقویت سرانه‌های فیزیکی کتابخانه‌ای در دستور کار قرار گرفته، ادامه داد: این پروژه تا کنون حدود چهار درصد پیشرفت داشته و در مرحله تایید نهایی نقشه قرار دارد. 

وی اضافه کرد: معاونت فنی- عمرانی شهرداری کرج وظیفه ساخت این پروژه را به عهده دارد و بنا بود این کتابخانه را ۲۴ ماهه تکمیل و برای تجهیز در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان قرار دهد که این اتفاق نیفتاده است.

این مسئول تاکید کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به طور مستقیم وظیفه ساخت کتابخانه را به عهده ندارد و امور مربوط به تجهیز و تامین منابع مطالعه را انجام می‌دهد.

آشتیانی در ادامه با اشاره به اینکه با شیوع کرونا بیشتر تمرکز این اداره کل بر بازسازی، تعمیر و تجهیز و برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی معطوف بود.

وی اضافه کرد: سال گذشته با اضافه شدن چهار کتابخانه به استان، فضای فیزیکی کتابخانه‌های نهادی استان به ۲۵ هزار و ۴۷۷ متر مربع رسیده است.

آشتیانی ادامه داد: در زمان شیوع کرونا کتابخانه های استان برای مدت طولانی بسته بودند و صرفا عضویت اعضا به صورت خودکار تمدید می‌شد و امکان دریافت کتاب با اجرای طرح پیک ت=کتاب فراهم آمده بود.

وی توضیح داد: در شرایط آبی کتابخانه ها باز بودند در شرایط زرد سالن‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت امکان ارائه خدمات داشتند و در شرایط نارنجی و قرمز هم کتابخانه‌ها کلا بسته بودند.

وی گفت: با طولانی شدن زمان پاندمی کرونا، علی رغم اینکه البرز در شرایط نارنجی قرار دارد، کتابخانه به اعضا خدمات رسانی می‌کنند ولی سالن‌های مطالعه بسته است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400031108281
  • خبرنگار : 50024