تمرکز شورای عالی بر «ساماندهی شرایط معلمی» 

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش، چهار محور تمرکز شورای عالی را  «کیفیت ارزشیابی»، «تحول در محتوای آموزشی»، «ساماندهی شرایط معلمی» و «مدیریت مدرسه» دانست.

به گزارش ایسنا، محمود امانی طهرانی در نشست شورای معاونان اداره کل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی یکی از سرآمدترین استان‌های کشور در حوزه تعلیم و تربیت در سطح کشور است و رشیدی‌ها ، باغچه بان ها و رشدیه ها بیانگر قدمت تاریخی، فرهنگی و تمدن در این خطه است.

دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش افزود: در دوران وقایع تاریخی نیز این استان با الهام از همین تعالیم منشأ اثر فراوانی در انقلاب‌ها ازجمله نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی داشته است.

امانی طهرانی ارزان ترین راه برای ارتقاء تمام شاخص‌های جامعه را مدرسه عنوان کرد و ادامه داد: صرف بودجه در آموزش‌وپرورش، صدها برابر ارزش‌افزوده در بخش‌های دیگر خواهد داشت.

وی گفت: با پرورش یک دانش‌آموز خوب، پدر و مادری خوب رشد پیدا می‌کند و این رشد خوب سودی سرشار برای  جامعه خواهد داشت و اگر بخواهیم کشوری متعالی داشته و حرفی برای گفتن داشته باشیم راهی جز توجه به آموزش‌وپرورش نداریم.

وی با اشاره به برنامه‌های شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: امروز در شورای عالی آموزش‌وپرورش در 4 محور تمرکز داریم که «ساماندهی شرایط معلمی» در کشور یکی از دغدغه‌های این بخش است.

امانی طهرانی بابیان این‌که «کیفیت ارزشیابی» در دوره‌های تحصیلی و تحول در آن دغدغه دیگر شورا است، گفت: «تحول در محتوای آموزشی» با توجه به تحولات و نیازهای روز را نیز از محورهای دیگر تمرکز شورای عالی آموزش‌وپرورش است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش، چهارمین محور و دغدغه را «مدیریت مدرسه» دانست و ادامه داد: این موضوع یعنی؛ مدرسه کانون تمامی فعالیت‌های درون و بیرون مدرسه باشد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400030906758
  • خبرنگار :

برچسب‌ها