هشدار هواشناسی درباره خیزش گرد و خاک در اصفهان

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به وزش باد، تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک طی امروز و فردا در استان، از احتمال بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، اختلال در مسیرهای مواصلاتی، آسیب به سازه‌های شهری و روستایی و شکسته شدن درختان خبر داد.

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار طی امروز و فردا در سطح استان است. براین اساس وضعیت جوی طی این مدت در بیشتر مناطق استان کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید، رگبار پراکنده و رعد و برق به ویژه در نیمه غربی و تندبادهای لحظه‌ای در نیمه شرقی پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان به ویژه نیمه غربی ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت، گفت: دمای هوای امروز اصفهان حداکثر به ۳۱ درجه سانتیگراد و کمینه دمای هوای صبح فردا به ۱۶ درجه سانتیگراد می رسد. گرم ترین نقطه استان چوپانان با ۳۷ درجه سانتیگراد و خنک ترین نقطه استان بوئین و میاندشت با ۳ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و تندبادهای لحظه ای امروز در اصفهان، افزود: وزش باید شدید از صبح فردا در اصفهان پیش بینی می شود، همچنین احتمال بارش در مناطق شمالی استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه روز پنجشنبه شرایط هوای اصفهان عادی است، خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع تندباد لحظه ای و وزش باد در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، هشدار زرد و برای مناطق شرق و شمال شرقی استان هشدار نارنجی صادر کرده ایم.

علی عسگریان نسبت به خیزش و توفان گرد و خاک و کاهش دید در مناطق شرق، شمال شرق، جنوب و قسمت های مرکزی استان هشدار داد و افزود: احتمال بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، اختلال در مسیرهای مواصلاتی در نیمه شرق و جنوب استان، آسیب به دکل های برق و بسترهای مخابراتی، سازه های موقت و گلخانه ها و شکسته شدن درختان فرسوده وجود دارد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400030403409
  • خبرنگار :