گلایه استاندار خراسان‌شمالی از برخی مدیران؛

ستاد کرونا دورهمی نیست/ مصوبات ستاد استانی کرونا لازم الاجرا است

استاندار خراسان شمالی از کم توجهی بعضی مدیران به مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با محوریت بررسی مصوبات جلسه قبلی به ویژه بررسی  گزارش عملیات میدانی برای شناسایی و تزریق واکسن به سالمندان بالای 80 سال برگزار شد.

بنا به گزارشات ارائه شده در این جلسه،  اطلاعات دقیقی از سالمندان بالای 80 سال که هنوز برای تزریق واکسن کرونا مراجعه نکرده‌اند توسط دانشگاه علوم پزشکی استان به شهرستان‌ها ارائه نشده از سوی دیگر نیز عملکرد میدانی برای احصاء این افراد توسط بخشداران بعضی شهرستان‌ها مناسب نبوده است.

استاندار خراسان شمالی با انتقاد از این وضعیت دستور داد بخشداران، مصوبه احصاء سالمندان بالای 80 سال در روستاها را جدی بگیرند. در غیر این صورت با آن‌ها برخورد می‌شود. دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز موظف است ظرف یک روز، اطلاعات کامل سالمندانی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند را به فرمانداری‌ها ارسال کند.

محمدعلی شجاعی تاکید کرد: ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، دورهمی نیست که در آن فقط صحبت کنیم و مصوبات آن لازم الاجرا است.

وی تصریح کرد: تمامی افراد بالای 80 سال در استان باید واکسن بزنند. نمی‌توانیم سلامت مردم را به خطر بیندازیم. مگر می‌شود فردی بگوید دلم نمی خواهد ماسک بزنم؟ واکسن هم همینگونه است. چراکه عدم تزریق آن توسط افراد در اولویت قرار گرفته سبب به خطر افتادن جان سایر مردم خواهد شد.

شجاعی تاکید کرد: با اعمال محدودیت‌های کرونایی، بسیاری از مشاغل بسته و خسارات مالی سنگینی به صاحبان آن‌ها وارد شد. اما علی رغم آگاهی از شرایط اقتصادی، به خاطر سلامت مردم از فعالیت اصناف جلوگیری شد. حال چگونه می‌توانیم درباره اصل موضوع که تزریق واکسن است کوتاه بیاییم؟

وی خاطرنشان کرد: ما مسئول اجرای مصوبات ستاد ملی در استان هستیم اما تصمیمِ چگونگیِ اجرایِ آن در استان با مشورت شما و مسئولیت بنده گرفته می‌شود. باید از تمام ظرفیت استان برای خدمت به مردم استفاده شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین به مصوبه ستاد احیای امر به معروف در استان در خصوص جانمایی محلی مختص فعالیت ورزشی بانوان از جمله دوچرخه سواری در هر شهرستان اشاره کرد.

شجاعی فرمانداران را موظف کرد ظرف 24 ساعت مکان‌های در نظر گرفته شده برای این موضوع را کتباً اعلام کنند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400030100540
  • خبرنگار : 50444