فرماندار ساوه:

سیستم بانکی باید نردبان رشد صنعت باشد نه قاتل او

فرماندار ساوه با بیان اینکه سیستم بانکی باید نردبان رشد صنعت باشد نه قاتل او، خواستار پیگیری دستگاه مقننه کشور جهت اصلاح سیستم پولی و بانکی شد.

علی میرزایی دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اساسی‌ترین فاکتور و راهکار مقابله با تحریم‌های اقتصادی و غلبه بر مشکلات معیشتی و قدرتمند شدن اقتصاد ایران توجه به فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی و سرمشق قرار دادن شعار سال تحت عنوان تولید پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌هاست.

وی به بیان راهکارهایی برای عملیاتی شدن شعار سال اشاره کرد و افزود: رفع مشکلات واحدهای تولیدی قبل از ورود به مقطع بحران و برطرف کردن آن‌ها، سرعت عمل در پاسخگویی به مراجعان و فعالان اقتصادی خصوصاً بهره‌گیری از الکترونیکی شدن فرآیندهای ارائه خدمات، پیشنهاد حذف قوانین قدیمی بازدارنده و تصویب قوانین تسهیل کننده توسط مجلس شورای اسلامی از سوی صاحبان صنایع، جلوگیری در جهت کاهش خام فروشی‌های صنعتگران در راستای افزایش درآمدهای ارزی با اعطای مشوق‌های خاص به کارآفرینان و صادرکنندگانی که تولید و صادرات غیر نفتی دارند از جمله الزامات تحقق شعار سال است.

میرزایی خواستار پیگیری دستگاه تقنین کشور در جهت اصلاح سیستم پولی و بانکی شد و افزود: سیستم بانکی باید نردبانی جهت رشد و توسعه تولید و صادرات باشد نه قاتل و مانع صنایع و بر این اساس مدیران و صنعتگران باید با ارائه پیشنهادات به دستگاه قانونگذاری و دولت گامهای اساسی را در جهت رفع موانع تولید بردارند.

وی تصریح کرد: سناریوی پیشگیری از تبعات ناشی برداشتن تحریم‌ها و یا تداوم تحریم‌ها باید تدوین شود و آمادگی لازم برای پیشگیری از آسیب‌های متاثر از رفع تحریم ها و یا تشدید آنها برنامه ریزی و چالش‌های پیش رو را احصاء و برای برون رفت از آن برنامه ریزی کرد.

فرماندار ساوه در ادامه با تقدیر از دست اندرکاران امر مبارزه با کرونا در سطح شهرستان گفت:سلامت موضوعی است که نیازمند اراده همه ارکان شهرستان خصوص مدیران است و ارائه دستورالعمل‌ها توسط خانواده دولت می‌تواند برای مردم الگو باشد.

میرزایی به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اشاره کرد و با تاکید بر اینکه اصل حضور مردم در صحنه انتخابات مهم است، افزود: مشارکت حداکثری نشان دهنده همبستگی ملی است و باطل السحر همه توطئه‌های دشمن خواهد بود. حضور مردم باعث عزت و سربلندی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همه مدیران و کارکنان ادارات دولتی باید قانون‌مدار و بیطرف بوده و با شفافیت در راستای حق الناس بودن رای مردم گام بردارند.

وی تصریح کرد: مدیران و کارکنان اداری حق تبلیغ له یا علیه هیچ نامردی در ساعات اداری را ندارند و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود. نباید از امکانات و توانمندی‌های نظام اداری و جایگاه‌های شغلی له یا علیه افراد استفاده کرد.

فرماندار ساوه خواستار تشویق به دعوت مردم به حضور در پای صندوق‌های رای برای تقویت اقتدار و عزت نظام اسلامی شد و افزود: در ماده ۲۱ قانون انتخابات آمده است که همه سازمان ها و ادارات مکلف هستند تجهیزات و زیرساخت‌ها در فرآیند برگزاری انتخابات قرار گیرد تا انتخابات سالم و شفاف و بدون هیچ نقصی برگزار شود.

وی در خصوص کاهش میزان نزولات آسمانی در این شهرستان نیز گفت: صرفه جویی در مصرف آب و برق بدلیل خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارندگی ها ضروری است و از مردم انتظار می رود تا ۳۰ درصد مصرف آب و برق را کاهش دهند تا منجر به قطعی برق به ویژه صنایع نباشد  چرا که قطعی برق در صنعت منجر به بروز خسارت در ماشین آلات و تجهیزات تولیدی خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه از سرهنگ پاسدار "حجت الله دستجانی" فرمانده سپاه ناحیه ساوه و "سرهنگ علی اکبر عیسی آبادی" فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه به دلیل کسب رتبه برتر در کشور با اهدای لوح تقدیری از سوی استاندار مرکزی، و همچنین از "خسرو محبی" معاونت اطلاعات سپاه ساوه و "عابدین وفایی" رئیس بسیج اصناف ساوه به دلیل فعالیت تاثیرگذار در ستاد تنظیم بازار و قرارگاه ۱۷ ربیع با اهدای لوح تقدیر از سوی نماینده ساوه  زرندیه و فرماندار ساوه تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400022719153
  • خبرنگار : 50212