رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا مطرح کرد

روند کاهشی شیوع کرونا در همدان/ تزریق بیش از ۴۱ هزار دُز واکسن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان همدان ۶۰ درصد است، گفت: روند شیوع کرونا در استان کاهشی است.

دکتر رشید حیدری‌مقدم شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونای همدان، گفت: با توجه به تلاش‌های ستاد استانی مدیریت کرونای همدان و کادر بهداشت و درمان، روند شیوع کرونا در استان کاهشی است.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۲۶ نفر با علائم کرونا به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند، افزود: میزان ابتلا به کرونا در بیماران سرپایی در استان همدان از روزی ۸۰۰، به روزی ۱۰۰ نفر کاهش یافته است.

حیدری مقدم با اشاره به اینکه شاخص سرایت‌پذیری در استان به ۷۳ صدم رسیده است، خاطرنشان کرد: همچنان ۶۲ درصد از علت شیوع کرونا در استان، تماس‌های درون خانوادگی و ۳۶ درصد نیز به خاطر شرکت در اجتماعات است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۲ واحد به‌علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده‌ است، مطرح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان همدان ۶۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه استان همدان عملکرد خوبی در زمینه واکسیناسیون در سطح کشور دارد، یادآور شد: طبق آخرین آمار در استان همدان، ۴۱ هزار و ۳۸۸ دُز واکسن تا دیروز تزریق شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان، وی با بیان اینکه همدان، نخستین استانی که مرحله اول فاز سوم واکسیناسیون را آغاز کرده است، اظهار کرد: در استان همدان تاکنون ۱۸ هزار نفر از گروه پُرخطر یعنی افراد بالای ۸۰ سال واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400022517405
  • خبرنگار :