تعویض پسماندهای قابل بازیافت با کتاب در همدان

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان اعلام کرد: در اقدامی جدید طرح تعویض پسماندهای قابل بازیافت شهروندان با کتاب در ایستگاه های بازیافت منتخب سطح شهر به مرحله اجرا درآمد.

بابک مهدی‌آزاد اظهار کرد: طرح تعویض پسماندهای قابل بازیافت با کتاب به پیشنهاد شهردار گامی مهم در راستای تشویق و افزایش مشارکت شهروندان همدانی حول دو محور، ترویج فرهنگ کتابخوانی و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست با تفکیک پسماند های قابل بازیافت از سایر پسماندهاست.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت اصولی پسماندهای شهری یکی از دغدغه‌های اساسی مدیریت شهری در شهر همدان محسوب می‌شود و امید است اجرای این طرح علاوه بر کمک به ترویج فرهنگ کتاب خوانی در بین شهروندان، در اعتلای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و ترویج فرهنگ بازیافت مؤثر واقع شود.

مهدی‌آزاد ادامه داد: در این طرح شهروندان همدانی با مراجعه به ایستگاه های بازیافت منتخب و تحویل مواد قابل بازیافت خود براساس وزن این مواد می توانند، نسبت به انتخاب و دریافت کتاب مورد نظر خود از بین بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب اقدام کرده و از تخفیف حمایتی خرید کتاب نیز بهره مند شوند.

وی آدرس ایستگاه های منتخب مجری این طرح که شهروندان می توانند همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ و از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به آنها مراجعه کنند را شامل کوی استادان، انتهای بلوار کاج- میدان فلسطین، بلوار زینبیه، روبروی تالار پیام- میدان مدرس، ابتدای بلوار احمدی روشن- چهارراه سعیدیه جنب پارک فانوس- بلوار نظربیگ ابتدای خیابان دانش و سبدبافان جنب پارک لاله معرفی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان پسماند شهرداری همدان، مهدی‌آزاد گفت: هدف ما از اجرای این طرح و برنامه های تشویقی و انگیزشی مشابه، بالا بردن سطح همکاری شهروندان در امر تفکیک و جداسازی مواد قابل بازیافت از سایرپسماندها است چراکه همه فعالیت های روزمره شهروندان از تأمین خوراک و پوشاک گرفته تا خرید و تفریح، پسماندهایی را به محیط زیست اضافه می‌کند و چنانچه این پسماندها به شکل صحیح مدیریت نشوند موجب آلودگی محیط زیست شده و در نهایت موجب آسیب به حلقه های اولیه این زنجیره یعنی انسان‌ها خواهد شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400022517391
  • خبرنگار :