نشست مقامهای اطلاعاتی ارشد کره جنوبی و ژاپن

روسای اطلاعاتی کره جنوبی و ژاپن در توکیو نشستی برگزار کرده و به تبادل دیدگاههایشان در قبال مساله کره شمالی و دیگر مسائل دوجانبه پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پارک جیه وون، رئیس سازمان اطلاعات کره جنوبی بر اساس گزارش رسانه‌های جی.ان.ان و کیودو نیوز، با هیروآکی تاکیزاوا، مدیر ارشد اطلاعات در کابینه دولت ژاپن طی روز سه شنبه دیدار کرد. پارک به جهت شرکت در مذاکرات سه جانبه با تاکیزاوا و همین طور آوریل هینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در توکیو است.

پارک و تاکیزاوا بر اساس گزارشها به تبادل دیدگاه‌هایشان عمدتا در خصوص مساله کره شمالی و همینطور مسائل دو جانبه دیگر پرداختند.

این نشست بعد از آن مطرح شد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا به یک فرآیند چند ماهه بازبینی در سیاستش در قبال کره شمالی پایان داد.

امروز چهارشنبه انتظار می رود پارک گفتگویی تلفنی با توشیهیرو نیکای، مقام شماره دو حزب لیبرال دموکرات حاکم در ژاپن داشته باشد.

بنا به گزارش رسانه های ژاپنی، هینس احتمالا امروز چهارشنبه بعد از شرکت در نشست سه جانبه مقامهای اطلاعاتی به کره جنوبی سفر خواهد کرد.

آنها بیان کردند، انتظار می رود هینس از مرز غیرنظامی شده جدا کننده دو کره بازدید کند و برای نشستهای او با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی و سوه هون، مشاور امنیت ملی او تدارک دیده شده است.

یک منبع دولتی در سئول گفت، مقام ارشد جاسوسی آمریکا احتمالا اواخر امروز به پایگاه هوایی اوسان در جنوب سئول برود و برنامه اش را در روز بعد از آن شروع کند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400022215655
  • خبرنگار : 71415