دادستان عمومی و انقلاب بیرجند:

کوتاهی مسئولان در انجام وظایف محوله مورد تعقیب قضایی قرار می‌گیرد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: چنانچه مسئولان در راستای وظایف خود کوتاهی کنند به عنوان ترک فعل مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام علی نسایی زهان، دوشنبه شب ۲۰ اردیبهشت در دیدار مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان درخصوص آزادسازی سهام عدالت گفت و گو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی، وی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر آزادسازی سهام عدالت و تاکیدات معظم له در راستای مشارکت واقعی مردم در مالکیت و مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری، انتظار می‌رود افرادی در هیات مدیره این شرکت‌ها معرفی و انتخاب شوند که دلسوز باشند و در جهت حفظ حق و حقوق و سرمایه‌های سهامداران نهایت تلاش و کوشش را داشته باشند.

دادستان بیرجند اظهار کرد: خوشبختانه ارزش سهام عدالت در استان خراسان جنوبی نسبت به استان‌های همجوار بسیار بالاتر و بهتر است.

وی گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی از استان‌های کم‌برخوردار و محروم است، امید مردم و سهامداران به حفظ و بهره‌مندی از سرمایه‌هایی مانند سهام عدالت است لذا تمامی مسئولان استانی به خصوص اداره کل امور اقتصادی و دارایی باید همه توان خود را بکار گیرند تا  مردم استان از سرمایه‌گذاری شرکت‌های پرسود و پربازده بهره‌مند شوند و حق هیچ سهامداری ضایع نشود.

نسایی از مردم و سهامداران نیز خواست پس از تشکیل جلسه مجمع، هم مطالبه‌گری داشته و پیگیر وضعیت سهام خود باشند و هم تخلفات احتمالی را گزارش کنند.

عیسی جعفری گیو، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت تعداد اشخاص سهامدار عدالت در استان ارائه و بیان کرد: برخی از سهامداران روش‌های مستقیم  و برخی دیگر روش غیرمستقیم مدیریت سهام خود را انتخاب کرده و تعدادی در سامانه سجام پذیرش شده و کد معاملاتی را دریافت کرده‌اند.

وی از تشکیل مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استان مربوط به سهام عدالت در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400022114305
  • خبرنگار :