مدیرعامل آبفا گلستان: یک سوم نیاز گرگان آب کم داریم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: نیاز آب شهر گرگان یک هزار و ۷۵۰ لیتر بر ثانیه است که فقط یک هزار و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب تولید می‌شود و برای مدیریت این شرایط باید حتما مردم در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشند.

بهزاد هرمزی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سال بحرانی و کم‌آبی را در پیش رو داریم، اظهار کرد: 3 حلقه چاه آب تا ابتدای تابستان و دو حلقه و ایستگاه پمپاژ تا نیمه تابستان در گرگان اضافه خواهد شد که با این اقدام ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به تولید آب در این شهر اضافه می شود.

وی بیان کرد: در سال آبی جاری، گلستان رتبه پنجم استان های کشور در کمبود بارش را دارد.

هرمزی با بیان اینکه ۹۶ درصد آب شرب استان از چاه‌ها تامین می‌شود، گفت: گرگان تنها مرکز استانی است که منابع آبی از سد ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان بیان کرد: در استان ۳۵ هزار حلقه چاه آب داریم که ۶۰۰ حلقه چاه آب برای تامین آب شرب استفاده می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۱۲ هزار حلقه چاه غیرمجاز در گلستان، خاطرنشان کرد: گلستان استان کشاورزی است و آب بسیار زیادی در این بخش مصرف می‌شود.

هرمزی تصریح کرد: در شمال گلستان منبع آب شرب نداریم و آب را به این مناطق انتقال می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با اشاره به اینکه ۷۴ روستای استان گلستان فاقد آب شرب هستند و با تانکر آبرسانی می شوند، تصریح کرد: برای آب‌رسانی به این روستاها نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400021611080
  • خبرنگار : 50051