به نقل از فیز، یافتن راههایی برای ایجاد انگیزه در دانشآموزان برای ویرایش نوشتار بسیار مهم است. مهارت در نوشتن به هجی و دستور زبان صحیح، ارائه منطقی ایدهها و استفاده مناسب از جزئیات و شواهد اشاره دارد. یادگیری چگونگی اصلاح نوشتار، چیزی است که به طرق مختلف برای دانشآموزان مفید خواهد بود. نتایج تحقیقات نشان میدهد، در حالی که نوشتن یک روش موثر برای کمک به دانشآموزان در یادگیری محتوا در زمینههای موضوعی مختلف است، ویرایش به آنان کمک میکند درک مفهومی عمیقتری از موضوعی که مینویسند، داشته باشند.
دانشکده و شغل
ویرایش، بخش مهمی از تهیه درخواستنامه دانشکده است. دانشجویانی که از طریق مراحل پذیرش دانشکده موفق شدهاند، میگویند که وقت و تلاش زیادی را صرف اصلاح و ویرایش درخواست نامههای خود کردهاند. با توجه به این واقعیت که بسیاری از دانشکدهها آزمونهای استاندارد برای پذیرش دانشگاه را اختیاری کردهاند، به خصوص در زمان شیوع بیماری، این نوشتهها برای درخواست پذیرش دانشجو اهمیت بیشتری پیدا کردهاند.
نوشتن به عنوان یک مهارت مهم فراتر از نیازهای دبیرستان است. اشکال دیجیتالی ارتباطات نوشتاری در ۸۰ درصد مشاغل کارگری و ۹۳ درصد مشاغل اداری و دولتی استفاده میشود. ویرایش کلید تسلط بر مهارتهای نوشتاری مورد نیاز در دنیایی است که کار مجازی بهطور فزایندهای رایج است.
تنوع در انگیزه دانشآموزان
با توجه به مزایای بارز یادگیری نحوه ویرایش کار خود، چگونه میتوان به دانشآموزان انگیزه داد برای انجام یک ویرایش معنیدار، زمان و انرژی بگذارند؟ محقق این تحقیق اظهار کرد: من به عنوان محققی که بر انگیزش تمرکز دارد، در سال ۲۰۲۱ مطالعهای را با همکاران انجام دادم که بینشی در این زمینه ارائه میدهد. فهمیدم که همه چیز به دلایلی که دانشآموز باید خوب بنویسد برمیگردد. برخی از دانشآموزان میخواهند مهارتهای نوشتاری خود را ارتقاء دهند، در حالی که برخی دیگر نگران میزان عملکرد خود در رابطه با همسالان خود هستند. با در نظر داشتن این تفاوتهای انگیزشی، در اینجا پنج روش ایجاد بهترین شرایط برای دانشآموزان به منظور ویرایش در نوشتار ذکر شده است:
کاهش اضطراب
اضطراب با افکار منفی و ناراحتی جسمی همراه است که میتواند توانایی تمرکز دانشآموز در هنگام نوشتن را کاهش دهد. اضطراب نوشتن نیز میتواند دانشآموزان را نسبت به بازنگری در نوشتار خود بیمیل کند. برای دانشآموزان مهم است که بپذیرند خوب نوشتن، نیازمند تلاش است و احساس اضطراب در نوشتن، امری طبیعی است. ایجاد یک فضای کلاس درس که دانشآموزان را ترغیب میکند تا در جستجوی کمک باشند، میتواند دانشآموزان را کمتر مضطرب کند و آنان را به سمت بهبود نوشتار سوق دهد.
انتخاب موضوعات مورد علاقه
تا زمانی که دانشآموزان نوشتن را یک فعالیت مفید شخصی ندانند، ممکن است انگیزهای برای ویرایش کار خود احساس نکنند. نوشتن ژانرهایی که به دانشآموزان امکان میدهد علایق خود را کشف کنند، میتواند انگیزه خوبی برای نوشتن باشد. نتایج تحقیقات نشان میدهد که ساختن تجربههای لذتبخش نوشتن در کلاس میتواند دانشآموزان را برای ویرایش نوشتار تحت تاثیر بگذارد.
ایجاد اعتماد به نفس
عقاید دانشآموزان در مورد توانایی آنان در خوب نوشتن میتواند در ویرایش نوشتار آنان تاثیر بگذارد. یکی از موثرترین روشها برای ایجاد اعتماد به نفس در دانشآموزان در مورد توانایی آنان در نوشتن، فراهم آوردن فرصتهایی برای تجربه موفق در هنگام رشد مهارتهای نوشتاری است. دانشآموزان وقتی احساس موفقیت میکنند که از طریق نوشتن به اهداف فردی خود برسند، از موانع شخصی نوشتن عبور کنند و بازخورد مثبت دریافت کنند.
تمرکز بر پیشرفت
نتایج تحقیقات نشان میدهد، دانشآموزانی که بر یادگیری و بهبود مهارتهای نوشتاری تمرکز میکنند، بیشتر از دانشآموزانی که بر مقایسه با دیگران تمرکز دارند، ویرایش متن خود را انجام میدهند. این که آیا دانشآموزان بر بهبود مهارت خود یا عملکرد بهتر دیگران متمرکز میشوند، تحت تاثیر پیامهای مستقیم و غیرمستقیمی است که در کلاس از معلمان خود دریافت میکنند. تلاش معلمان برای ارتقاء یادگیری و پیشرفت به ویژه با توجه به ماهیت ذاتی رقابتی و استرسزای دبیرستانها، جایی که مقایسههای اجتماعی اجتنابناپذیر هستند، بسیار حیاتی است.
بازنگری روشهای نمرهدهی
روشهای نمرهدهی که فراتر از دادن نمره برگه امتحانی نهایی به دانشآموزان یا نمره به کار نوشتاری است، در کاهش اضطراب و تشویق به ویرایش موثر است. هنگامی که ارزیابی نوشتار شامل بازخورد هدفمند است، میتواند به دانشآموزان کمک کند تا چگونگی اصلاح مطالب نوشتاری برای دستیابی به اهداف یادگیری در کلاس را درک کنند. در مورد تکالیف پیچیده نوشتاری، تقسیم تکالیف به تکالیف کوچک میتواند به معلمان این فرصت را بدهد تا در هر مرحله قبل از اینکه دانشآموزان محصول کامل نوشته شده را برای نمره نهایی ارائه دهند، بازخورد فراهم کنند.
انتهای پیام